اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

کنترل وضعیت بهداشت و درمان مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: وضعیت بهداشت و درمان و سلامت مناطق زلزله‌زده تحت کنترل کامل بوده و بیماری‌های واگیردار در این مناطق تحت کنترل هستند.

کنترل وضعیت بهداشت و درمان مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا یعقوبی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره بر انجام یک‌هزار و 668 مورد عمل جراحی مصدومان زلزله اهر، ورزقان و هریس در 24 ساعت اولیه زلزله اظهار کرد: این اقدام بی‌نظیر یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی و مرکز اورژانس تبریز در این حادثه است.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از دریافت خبر وقوع زمین‌لرزه در شهرستان‌های اهر،هریس و ورزقان، تمام ناوگان آمبولانسی استان آذربایجان‌‌شرقی برای کمک و امدادرسانی به زلزله‌زدگان بسیج شدند، تصریح کرد: از همان دقایق اول وقوع زمین‌لرزه و برای این امر 100 دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان به کار گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به دنبال آن با فراخوانی اعضای هیئت علمی و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تبریز و سایر شهرهای استان آذربایجان‌شرقی و اعزام آنها به مناطق حادثه‌دیده، عملیات امداد و درمان مصدومان حادثه آغاز شد.

یعقوبی، از احداث دو بیمارستان صحرایی خواجه و ورزقان در عرض 11 ساعت خبر داد و گفت: تمام مصدومان زلزله سه شهرستان اهر، ورزقان و هریس در همان ساعات اولیه تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه در هشت ساعت اولیه زلزله هیچ مصدوم تعیین تکلیف نشده نداشتیم، افزود: 3 هزار و 300 نفر در زلزله اخیر مصدوم شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه یک‌هزار و 300 نفر از مصدومان به بیمارستان‌های شهر تبریز انتقال یافتند، گفت: از این تعداد 800 نفر بستری و بقیه بعد از خدمات و مداوای سرپایی مرخص شدند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در حال حاضر 230 چادر ثابت در مناطق زلزله‌زده همراه با کادر پزشکی خدمات بهداشت و درمانی به زلزله‌زدگان ارائه می‌دهند.

وی گفت: تاکنون بیماری‌های اپیدمی در منطقه مشاهده نشده و بیش از 25 هزار مورد دوره‌های آموزشی گروهی و انفرادی به منظور آشنایی مردم با تهدیدها و راه‌حل‌های لازم در کمپ‌های استقرار زلزله‌زدگان ارائه شده است.

*اعزام روزانه 30 اکیپ بهداشتی و درمانی سیار به 178 روستای زلزله‌زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اعزام روزانه 30 اکیپ بهداشتی و درمانی سیار به 178 روستای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد.

یعقوبی اظهار کرد: این اکیپ‌ها متشکل از 30 پزشک، 30 ماما، 22 کارشناس بهداشت محیط، 22 کارشناس بیماری‌ها، 12 کارشناس روان، 11 دارو یار، 22 مسئول امور عمومی و خدمات هستند که با همراهی 30 راننده و خودرو به تمام روستاهای آسیب‌دیده سرکشی می‌کنند.

وی افزود: اکیپ‌های پزشکی با معاینه اهالی در محل به ویژه کودکان ضمن تشخیص بیماری‌های احتمالی داروهای مورد نیاز را در محل تجویز و در صورت بدحال بودن به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.

یعقوبی تصریح کرد: این تیم‌ها بر وضع زنان باردار و کودکان منطقه دقت بیشتری دارند و سرکشی‌های روزانه را به صورت مرتب انجام می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به قدمت بیمارستان‌های استان و مقاوم نبودن آنها در برابر زلزله‌های احتمالی گفت: بیمارستان امام رضا(ع) در سطح استان تنها بیمارستان نوساز است.

باب‌الله قاسمی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان متولی ساخت بیمارستان نیست بلکه وزارت راه و شهرسازی متولی آن است و وزارت بهداشت و درمان تنها استفاده کننده محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان‌های قره‌آغاج و خداآفرین در استان فاقد بیمارستان هستند و هم‌اکنون بیمارستان‌های این شهرستان‌های تازه تاسیس در مرحله ساخت است. 

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول