اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

یکی از پایه‌های اصلی طب اسلامی رعایت مسائل بهداشتی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات گفت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پایه‌های طب اسلامی رعایت مسائل بهداشتی در راستای پیشگیری و مسائل مربوط به سلامت است.

یکی از پایه‌های اصلی طب اسلامی رعایت مسائل بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید هاشم  بنی‌‌هاشمی عصر امروز در آستانه برگزاری نخستین کنگره طب اسلامی ایرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود این کنگره در مشهد که جو معنوی بسیار خوبی دارد سبب موفقیت‌های بسیاری می‌شود.

وی ادامه داد: اینگونه کنگره‌ها سبب می‌شود که موضوعات طبی در این زمینه بیشتر شکافته شوند و زوایای مختلف طب اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.

بنی‌‌هاشمی با بیان اینکه پایه پزشکی جدید را طب سنتی تشکیل می‌دهد، ادامه داد: طب در واقع تجربه بشریت در گذر زمان است و نمی‌توان آن را تجزیه کرد و به صورت طب سنتی و پزشکی نوین در نظر گرفت.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه طب اسلامی همان طبی است که دانشمندان صدر اسلام آن را به دست آورده و تدوین کرده‌اند، خاطر نشان کرد : این افراد تجربیاتشان را برای افراد نسل حاضر به جا گذاشته‌اند و بشریت هم از آن استفاده کرده و به نقطه‌ای که حالا رسیده، رسیده است.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه نکاتی که ائمه برای مسلمانان بیان کرده‌اند نکات بسیار ارزشمندی است، تاکید کرد: این نکات ارزشمند که با مسائل بهداشتی و درمانی عجین است را می‌توان مورد استفاده بهینه قرار داد.

بنی‌هاشمی افزود: طب اسلامی که در واقع همان طبی است که از گفتار ائمه سرچشمه می‌گیرد و با طب سنتی مشترکات زیادی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از پایه‌های طب اسلامی رعایت مسائل بهداشتی در راستای پیشگیری و مسائل مربوط به سلامت است، یادآور شد: مسائلی مانند پرهیز از پرخوری، پرهیز از اسراف، این قبیل مسائل هستند که بیشتر جنبه پیشگیرانه دارند.

انتهای پیام/ی20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول