اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دنا:

عرصه بهداشت و درمان دنا به تجهیزات مدرن پزشکی تجهیز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان دنا گفت: عرصه بهداشت و درمان شهرستان دنا در آینده نزدیک به تجهیزات مدرن پزشکی تجهیز می‌شود.

عرصه بهداشت و درمان دنا به تجهیزات مدرن پزشکی تجهیز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، سید مهدی ملک‌حسینی عصر چهارشنبه با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکی عنوان کرد: در پیشینه فرهنگ عمومی و باور اجتماعی مردم سرزمین کهن ایران اسلامی همواره طبابت و طبیب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

رئیس شبکه بهداشت دنا افزود: پزشکان همیشه مرهم آلام و رنج‌های هموطنان بوده و در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم شریف هستند و خود را در برابر مردم مسئول می‌دانند.

ملک‌حسینی اظهار کرد: تمام تلاش این شبکه در قالب هشت مرکز بهداشتی و 33 خانه بهداشت، سه پایگاه اورژانس و یک مرکز بستر درمانی جهت کسب رضایت عمومی در حوزه سلامت و ارائه خدمت مناسب به مردم است.

وی بیان کرد: جهت دستیابی به این هدف با ایجاد دو معاونت بهداشتی و اجرایی در شبکه بهداشت و درمان دنا تحولات خوبی ایجاد و با برگزاری جلسات مشترک با ادارات بنا بر ضرورت‌های موجود و جلب هماهنگی و همکاری‌های بین‌بخشی با هدف ارتقای سطح سلامت شهرستان به مردم خدمت ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت دنا بهبود محسوس شاخص‌های بهداشتی درمانی در تمام مراکز بهداشتی درمانی را از اولویت‌های این شبکه برشمرد و گفت: ایجاد تیم بازدید مدیریتی از خانه‌های بهداشت و برگزاری کمیته‌های مختلف مانند کمیته مرگ و میر کودکان و کمیته سل و شیر از جمله فعالیت‌های این شبکه است.

وی اجرای طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای 20 هزار نفر را هرچند موجب گسترش عدالت در جامعه دانست اما بالقوه تهدیدی برای پزشک خانواده روستایی عنوان کرد و افزود: اختلاف حقوق این دو و نیز محیط کار آن باعث کاهش رغبت پزشکان و ماماها برای خدمت در مناطق روستایی می‌شود.

ملک‌حسینی از مسئولین وزارت بهداشت خواست در خصوص حل مشکلات ناشی از اجرای طرح پزشک خانواده چاره‌اندیشی کنند تا پزشکان در روستاهای محروم با دلگرمی هرچه بیشتر به فعالیت و خدمت بپردازند.

وی از خرید دو دستگاه رادیولوژی مدرن برای دو شهر سی‌سخت و پاتاوه خبر داد و عنوان کرد: برای راه‌اندازی این دو دستگاه منتظر کارشناسان انرژی اتمی در این دو شهر هستیم.

مسئول شبکه بهداشت و درمان دنا افزود: از طریق معاونت درمان قول مساعد جهت نصب دستگاه سونوگرافی پرتابل در یکی دو ماه آینده داده شده که با نصب این دستگاه جهت انجام سونوگرافی در وقت و هزینه سفر بیماران کمک شایانی خواهد کرد. 

وی به مردم این شهر قول مساعد داد که واحد بهداشتی از مرکز بستر درمانی منفک و جهت رفاه حال همشهریان به مرکز شهر منتقل شود و با وزارتخانه متبوع رایزنی لازم انجام گرفته که در نزدیک‌ترین زمان حداکثر دو ماه آینده بخش بستر درمانی این شهر فعال شود.

ملک حسینی اظهار کرد: جهت جذب متخصص رایزنی‌های لازم انجام شده که نیروی متخصص و مورد نیاز با ایجاد بستر درمانی این شهر برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول به افتتاح درمانگاه متخصصین در مرکز درمان بستر سی‌سخت و حضور پزشکان زنان و زایمان و کلیه و مجاری ادراری اشاره کرد و گفت: به زودی بخش‌های داخلی و اطفال در مرکز درمان بستر این شهر راه‌اندازی می‌شود.

ملک‌حسینی ایجاد سه مرکز معین آموزشی با امکانات ویدئو پروژکتور در مراکز کریک، باگ و بنستان جهت بازآموزی بهورزان و تجهیز تمام مراکز بهداشتی درمانی و 60 درصد خانه‌های بهداشت به ویدئو سی‌دی و کیف سیدی را از فعالیت‌های این مرکز برشمرد.

وی در زمینه فرهنگی به مزین کردن دیوارهای شبکه بهداشت به آیات کوتاه از قرآن کریم به صورت تابلو و برگزاری مراسم زیارت عاشورا در هر هفته اشاره کرد و گفت: برای کارکنان اردوهای زیارتی در استان و خارج از استان و عتبات عالیات در موقعیت‌های مختلف فراهم شد.

ملک‌حسینی به عقد قرارداد استخر شنا برای استفاده کارکنان و سالن ورزشی برای فوتسال اشاره و عنوان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان جام فوتسال برگزار شد و چهار همایش پیاده‌روی و کوهنوردی کارکنان به مناسبت‌های مختلف برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت دنا از راه‌اندازی بسیج جامعه پزشکی به نام امام هادی (ع) خبر داد و گفت: با سپاه فتح و مقامات مسئول رایزنی‌هایی در این مورد انجام شده است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول