اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز عید فطر:

والدین در تقوی و دینداری فرزندان خود بکوشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد، والدین را به تلاش و کوشش در راه تقوی و دینداری فرزندانشان سفارش کرد.

والدین در تقوی و دینداری فرزندان خود بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار داشت: در ماه رمضان رحمت و برکت خداوند متعال شامل حال ما شد و امیدواریم خداوند متعال بعد از آنکه ما را راهنمایی کرد، رحمت خود را باز نگرداند.

وی افزود: اگر در این ماه روزه گرفتیم، اکنون باید حواسمان جمع باشد که معرفت خود را از دست ندهیم و سفارش است که بعد از ماه مبارک رمضان توجه داشته باشیم و از خداوند بخواهیم که هرگز ما را به حال خودمان واگذار نکند.

ناصری با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: شیعه باید شرایطی داشته باشد مانند اینکه هم مراقب خود و خوراک خود باشد و هم خود از مال غیرحلال حفظ کرده و سراغ شهوت‌ها نرود و عملش برای رضای خدا باشد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر چنین افرادی را دیدید، اینها شیعیان امام جعفر صادق (ع) هستند.

ناصری همچنین در خطبه‌های دوم نماز عید فطر بیان کرد: اگر بر اساس آنچه اسلام به ما دستور داده و بر اساس آنچه که سیره رسول خداست، عمل می‌کردیم، جامعه امروز دچار مشکلات این چنینی نمی‌شد.

وی افزود: آنچه که امروز مشاوران به دختران و پسران ما می‌آموزند، بر اساس سیره غربی‌هاست و باعث می‌شود که آمار ازدواج کم و آمار طلاق بالا رود.

ناصری تاکید کرد: بزرگترها و متولیان امر در جامعه باید در نحوه ارتباط دختران و پسران و شرایط ازدواج آنها فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن شرایطی که پسران و دختران و والدین آنها باید در ازدواج به آن توجه کنند، سبب بروز مشکلاتی است که امروز جامعه با آن دست به گریبان است.

امام جمعه یزد یادآور شد: متاسفانه امروزه جوانان بر اثر استفاده از تلفن‌ها و ایجاد ارتباط‌های نادرست، دچار ازدواج‌هایی می‌شوند و ذهنیت‌هایی در آنها به وجود می‌آید که در نهایت منجر به طلاق می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر جوانان، پدران و مادران نیز باید مراعات‌های لازم را برای ازدواج داشته باشند.

ناصری اظهار داشت: یکی از اصل‌های اصولی اسلام در ازدواج این است که زوجین باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند و معنویت بر آنها حاکم باشد و ‌آنچه از یکدیگر می‌خواهند برآورده کرده و نسبت به یکدیگر احترام بگذارند.

وی افزود: متاسفانه امروز بر اثر دیدن برخی فیلم‌ها و ماهواره، زوجین نسبت به یکدیگر بد اخلاقی می‌کنند و این امر باعث شده اوضاع جامعه نسبت به قبل در امر ازدواج و طلاق متحول شود و بدون توجه و احترام و سازش و گذشت، کار به طلاق کشیده می‌شود.

ناصری بیان کرد: سفارش می‌کنم که پدران و مادران در شرایط عادی سخت نگیرند و دینداری و هم کفو بودن دختران و پسران را بیشتر مدنظر قرار دهند و باید بیشتر در تقوی و دینداری فرزندان خود بکوشند.

ناصری ادامه داد: خدا در قرآن می‌فرماید: "بگو ای پیامبر به بندگان من که خود را و زن و فرزندان خود را از آتش جهنم حفظ کنند" که این امر جز با برنامه‌ریزی برای آشنایی آنها با دین و دیندار بار آوردن آنها میسر نمی‌شود.

نماز عید فطر امسال همچون سال‌های گذشته از ساعت هفت صبح در مسجد حظیره یزد با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول