اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

350 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اهواز اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز گفت: از ابتدای سال تاکنون 350 میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته که در همه بخش‌های عمران شهری و روستایی، مسکن، صنعت، کشاورزی و... هزینه می‌شود.

350 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اهواز اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه به مناسبت هفته دولت، این هفته را فرصت مغتنمی برای معرفی و اطلاع رسانی فعالیت‌های دولت اعلام کرد و افزود: عزتی که امروز جمهوری اسلامی ایران بدان مفتخر است و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی، صنعتی و خودکفایی در بسیاری زمینه‌ها در سایه الطاف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز تلاش دولتمردان حاصل شده است.

وی با ارائه گزارش مختصری از دستاوردهای دولت‌های نهم و دهم در شهرستان اهواز، اظهار داشت: در این دوران اقدامات خوبی در بخش‌های عمران شهری و روستایی، اشتغالزایی، توسعه صنعتی و کشاورزی و بهبود شاخص‌های مختلف انجام شده که با دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست.

نماینده دولت در شهرستان اهواز خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها مانند استادیوم 50 هزار نفری، پل هشتم، جاده کمربندی شرق، پل ششم که از سال‌های آغازین دهه 80 و حتی قبل از آن آغاز شده و در حد کلنگ‌زنی باقی مانده بود، در دولت دهم سال گذشته به پایان رسید و افتتاح شد.

فدعمی افزود: از سال 85 به بعد ساخت جاده‌های ساحلی و مسیرهای دسترسی فرعی در اهواز با شدت بیشتری انجام شد و هم اکنون 30 کیلومتر بلوار ساحلی مورد استفاده مردم است که نقش بسیار مهمی در روان سازی ترافیک دارد.

وی توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب را یکی دیگر از دستاوردهای دولت نهم و دهم دانست و گفت: پیش از این براساس طرحی که وجود داشت شیب شبکه‌های فاضلاب به گونه‌ای بود که فاضلاب خانگی مستقیماً به رودخانه هدایت می‌شد اما اکنون با احداث شبکه فاضلاب، از ورود 60 درصد پساب‌ها که پیش از این به رودخانه تخلیه می‌شد، جلوگیری شده است.

فرماندار اهواز اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت دهم در اواسط سال آینده حجم فاضلاب تخلیه شده به رودخانه کارون در مقطع شهرستان اهواز به 10 درصد یا کمتر برسد.

رئیس شورای اداری اهواز به بیمارستان‌های در دست ساخت اشاره کرد و گفت: بیمارستان 540 تختخوابی جایگزین بیمارستان گلستان، بیمارستان 100 تختخوابی جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی، بیمارستان جایگزین بیمارستان رازی، بیمارستان تخصصی کودکان به جای بیمارستان کنونی ابوذر در دست ساخت هستند که بیمارستان سوختگی تا پایان دولت دهم به اتمام و بهره برداری می‌رسد.

فدعمی درباره آبرسانی به روستا‌ها ابراز داشت: تا سال گذشته 13 مجتمع آبرسانی روستایی در دست ساخت بود که از این تعداد، چهار مجتمع تکمیل و بهره‌برداری شده و مابقی با پیشرفت قابل قبولی در حال اجراست.

وی همچنین به خروج پادگان‌ها از شهر اهواز اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مرکز استان در اختیار پادگان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و زمین‌هایی که در اختیار پادگان‌ها قرار داده شده، روند خارج سازی آنها از شهر تسریع می‌شود.

فرماندار اهواز اضافه کرد: خروج کارخانجات آلوده کننده، انتقال نمایشگاه بین المللی اهواز به بیرون از محدوده مرکز شهر، خروج زندان‌ها از اهواز از جمله موارد دیگری است که مقدمات آنها انجام شده و در حال اجراست.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول