اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

توسعه خراسان‌رضوی نیازمند تعامل مدیران و نمایندگان مجلس است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: توسعه همه‌جانبه استان نیازمند تعامل بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس است.

توسعه خراسان‌رضوی نیازمند تعامل مدیران و نمایندگان مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس نهم شورای اسلامی اظهار کرد: برای مدیریت هر چه بهتر منابع استان و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود، استفاده از نظر کارشناسان حوزه‌های مختلف و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بر خود فرض می‌دانیم.

وی افزود: تلاش کردیم تا در برنامه‌ریزی‌ها مزیت‌های منطقه و سند آمایش سرزمین را مدنظر قرار دهیم.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه کشور و تورم جهانی، در سایه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان، در سال گذشته با صادرات 2 میلیارد و 170 میلیون دلاری کالا موفق به کسب رتبه دوم کشور شدیم.

وی اضافه کرد: جذب 13 هزار و 70 میلیارد ریال سرمایه و کسب رتبه برتر سرمایه‌گذاری‌های کشور پس از پایتخت از دیگر افتخارات استان در سال گذشته بوده است که باید استمرار و افزایش یابد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در خراسان‌رضوی تمام تلاش خود را برای تحقق راهبرد تعیین شده از سوی ایشان مصروف داشته‌ایم.

وی اجرای طرح توسعه کشاورزی را یکی از این برنامه‌ها و در راستای سیاست‌های دولت عنوان و اضافه کرد: تاکنون از مجموع  270 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی قابل واگذاری شناسایی شده، 86 هزار هکتار مصوب و در حال واگذاری ست.

وی این طرح را برخوردار از جامع نگری و متکی بر نظرات کارشناسی دستگاه‌های مسئول دانست و یادآور شد: با اجرای این طرح در کنار پروژه‌هایی چون اصلاح سیستم آبیاری سنتی اراضی کشاورزی، از اضافه برداشت چاه‌های موجود جلوگیری و منابع آبی استان بهتر از گذشته مدیریت می‌شود.

وی هم‌چنین از تصویب 150 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به صورت یارانه به فعالان حوزه صنعت و معدن استان خبر داد و گفت: تاکنون 50 میلیارد ریال از این مبلغ به استان اختصاص یافته است.

استاندار خراسان‌رضوی حل مشکلات فراروی کارآفرینان و فعالان بخش‌های اقتصادی به عنوان یکی از اصلی‌ترین تکالیف مدیران دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و گفت: حفظ واحدهای موجود و تامین نقدینگی آنان در قالب پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در کنار سرمایه‌گذاری‌های جدید از اولویت‌های استان است.

در این جلسه حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رئیس مجمع نمایندگان استان نیز تعامل نمایندگان با مدیران را از برنامه‌ها و اهداف مجمع در جهت توسعه استان و رفع مشکلات مردم دانست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول