اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل گیلان خبر داد

توزیع رایگان 1900 کلاه ایمنی بین موتورسواران روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از توزیع یک‌هزار و 900 کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران روستاهای استان خبر داد.

توزیع رایگان 1900 کلاه ایمنی بین موتورسواران روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان الله علیپور در کار گروه ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به افزایش ضریب ایمنی رانندگی در استان اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری آموزش ایمنی موتورسواران در 100 روستای گیلان برگزار شد.

وی با اشاره به اهدای رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران شرکت‌کننده در این دوره‌های یک‌روزه، گفت: تاکنون یک‌هزار و 900 کلاه ایمنی در این طرح آموزشی توزیع شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی گفت: توزیع این کلاه‌های ایمنی نقش موثری در کاهش تلفات رانندگی و ایمنی بیشتر راکبان موتورسیکلت داشته است.

وی توزیع بیش از 15 هزار نسخه بروشور آموزشی و اطلاع‌رسانی بین دانش‌آموزان و روستاییان، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، صدور کارت هوشمند برای خودروهای حامل کالا و مسافر و آموزش رانندگان را از دیگر اقدام‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با هدف افزایش ایمنی و کمک به کاهش تصادفات و تلفات رانندگی عنوان کرد.

علیپور با بیان اینکه طرح‌های ایمنی و ترافیکی استان در شش ماهه دوم سال جاری نیز با دقت پیگیری و اجرایی می‌شود، تصریح کرد:  تلاش داریم با انجام این اقدام‌ها در ایام سال شاهد تامین سلامت افراد و ایمنی بیشتر خودروهای عبوری در گیلان باشیم و خاطرات خوبی برای شهروندان و مسافران از این استان به یادگار بماند.

وی با اشاره به اینکه ناوگان عمومی ایمن‌ترین راه سفر است و کمترین تصادفات را در بخش ناوگان عمومی شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: افزایش دوربین‌های کنترل سرعت یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند در کاهش تصادفات رانندگی نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: در دو سال گذشته در دوره‌های آموزشی اداره کل حمل و نقل استان به بالغ بر 4 هزار نفر از موتورسواران فاقد کلاه، کلاه ایمنی استاندارد داده شد.

وی استفاده از کلاه ایمنی استاندارد یکی از مسائل بسیار مهم دانست و یادآور شد: کلاه‌های غیر استاندارد امکان حفاظت از سر افراد هنگام حادثه را ندارند و در برخی موارد موجب شدت جراحات می‌شود.

* توزیع 10هزار وسایل کمک آموزشی بین کودکان گیلان

علیپور با بیان اینکه آموزش ایمنی باید از سنین کودکی آغاز شود، تصریح کرد: فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه باید از کودکی و در خانواده به فرزند آموزش داده شود تا فرد در بزرگسالی و هنگام استفاده از وسیله نقلیه موتور یا اتومبیل دچار حادثه ناگواری نشود.

وی افزود: آموزش ترافیکی به کودکان دربرگیرنده برنامه‌ای است که به کودکان می‌آموزد تا کاربران با رفتار ایمن‌تری باشند.

این مسئول، درک و آگاهی از ترافیک، مهارت‌های رفتاری لازم برای جان سالم به‌در بردن در ترافیک، درک مسئولیت‌ها برای حفظ ایمنی شخصی، آگاهی از دلایل و عواقب تصادفات و نگرش مسئولانه به ایمنی خود و دیگران را از محورهای مهم در آموزش ترافیکی کودکان نامید.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار وسایل کمک آموزشی ایمنی به کودکان گیلانی اهدا شده است.

علیپور این بسته‌ها را شامل کتاب، دفتر و دفترچه یادداشت با طرح ایمنی، وسایل بازی با هدف ایمنی و... عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول