اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

تقویت دستاوردهای بومی بهترین راه مقابله با تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: دستاوردهای علمی نخبگان و مخترعان کشور نشانه شکست دشمنان در اعمال تحریم علیه نظام اسلامی است و تقویت تولیدات بومی بهترین راه مقابله با این اعمال خصمانه دشمنان است.

تقویت دستاوردهای بومی بهترین راه مقابله با تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری سومین جشنواره اختراعات منطقه‌ای زاگرس در سنندج دستاوردهای علمی نخبگان و مخترعان کشور را نشانه شکست دشمنان در اعمال تحریم علیه نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: بهترین راه مقابله با فشارهای همه جانبه‌ا‌ی که امروز کشورهای استعمارگر بر کشور وارد می‌کنند توجه به دستاوردهای بومی و تقویت و حمایت از تولید ملی است.

وی اظهار داشت: جوانان، نخبگان و فرهیختگان جامعه جایگاه ویژه و ارج و منزلتی خاص داشته و همواره مورد حمایت مردم و دولت قرار گرفته‌اند.

شهبازی در ادامه گفت: در طول سال­‌های گذشته در میان کاروانیان علم و دانش در کشور، جایگاه کردستانی­‌ها محفوظ و مشهور بوده و در رتبه‌های کنکور سراسری و مسابقات علمی، نخبگان این دیار توانایی خود را به خوبی نشان داده­‌اند.

به گفته وی، کسب رتبه اول کنکور سراسری رشته تجربی در سال‌جاری توسط یکی از جوانان دختر متعهد و مؤمن سنندج سند متقن این ادعاست.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های علمی نخبگان و مخترعان کشور و دستاوردهای خیره‌کننده آنان در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: دانشمندان ایرانی هر روز با سرعتی بیشتر از روز گذشته منازل بین راهی مسیر ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و در هر منزل، بهره­ و دستاوردی کسب می­‌کنند که به طور قطع این دستاوردها پشتوانه‌ای محکم برای آسایش و آرامش جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوان عالم مؤمن، توانایی علمی خود را هدیه­‌ای الهی می­‌داند و برخلاف دانشمندان پرورش یافته در جوامع انحرافی، از علم خود برای آزار انسان­‌ها و تخریب و انهدام جوامع بشری استفاده نمی­‌کند.

شهبازی در پایان ضمن اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان برای حمایت همه‌جانبه از ایده‌های نو و خلاقانه مخترعان جوان استان افزود: برای خدمتگزاران مردم در مجموعه دولت هم موهبتی بالاتر از آن نیست که توفیق خدمتگزاری به عالمان، فرهیختگان و دانشمندان متعهد و مؤمن برای ارتقاء سطح علمی کشور و کسب جایگاه واقعی ایران و ایرانی در مجامع علمی بین‌المللی را نصیب خود کرده و در راه احیای گذشته پرافتخار علمی خود گام بردارند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول