اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد

تامین 70 درصد تجهیزات و سازه پل خلیج فارس از تولیدات داخلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تاسی از پیام مقام معظم رهبری در مورد بهره‌گیری از کار و سرمایه ایرانی، 70 درصد تجهیزات پل خلیج فارس از تولیدات داخلی تامین می‌شود.

تامین 70 درصد تجهیزات و سازه پل خلیج فارس از تولیدات داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، اسفندیار حیدری‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: با نهایی شدن طرح هندسی سازه پل خلیج فارس که در نشستی با حضور مشاوران ایرانی و خارجی این پروژه انجام شد، عملیات اجرایی پل آغاز شد و مشاوران خارجی طرح از محل ایجاد حوضچه خشک برای احداث کیسون‌ها ( پایه‌های اصلی پل) بازدید کردند.

وی ادامه داد: پل خلیج فارس به عنوان یک نماد ملی در لیست طرح‌های مهر ماندگار کشور قرار دارد و با  طراحی ویژه و منحصر به فرد ساخته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به انجام طرح‌های مطالعاتی پل در زمینه هیدروگرافی، ژئوفیزیک، ژئوتکنیک و دوام قطعات در برابر خوردگی و مسائل زیست محیطی این پروژه بر لزوم پیشرفت طرح با دقت و جدیت بیشتر تاکید کرد.

حیدری‌پور تصریح کرد: با اجرای پروژه عظیم پل با عمر مفید 100 سال، 86 کیلومتر بر مسیرهای ریلی و 92 کیلومتر بر خطوط زمینی کشور افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: پل خلیج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرو، مسیر پیاده‌رو یک باند یک طرفه ریلی در مجموع با 40 متر عرض و حدود دو و نیم کیلومتر طول، جزیره قشم را در جنوب کشور به سرزمین اصلی متصل می‌کند.

براساس این گزارش، سهم 15 درصدی دولت برای اجرای این پل به حساب سازمان منطقه آزاد قشم واریز شده و 85 درصد مابقی اعتبار این پروژه از طریق فاینانس و منابع داخلی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول