به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، اسفندیار حیدریپور با بیان این مطلب اظهار داشت: با نهایی شدن طرح هندسی سازه پل خلیج فارس که در نشستی با حضور مشاوران ایرانی و خارجی این پروژه انجام شد، عملیات اجرایی پل آغاز شد و مشاوران خارجی طرح از محل ایجاد حوضچه خشک برای احداث کیسونها ( پایههای اصلی پل) بازدید کردند.
وی ادامه داد: پل خلیج فارس به عنوان یک نماد ملی در لیست طرحهای مهر ماندگار کشور قرار دارد و با طراحی ویژه و منحصر به فرد ساخته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به انجام طرحهای مطالعاتی پل در زمینه هیدروگرافی، ژئوفیزیک، ژئوتکنیک و دوام قطعات در برابر خوردگی و مسائل زیست محیطی این پروژه بر لزوم پیشرفت طرح با دقت و جدیت بیشتر تاکید کرد.
حیدریپور تصریح کرد: با اجرای پروژه عظیم پل با عمر مفید 100 سال، 86 کیلومتر بر مسیرهای ریلی و 92 کیلومتر بر خطوط زمینی کشور افزوده خواهد شد.
وی یادآور شد: پل خلیج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرو، مسیر پیادهرو یک باند یک طرفه ریلی در مجموع با 40 متر عرض و حدود دو و نیم کیلومتر طول، جزیره قشم را در جنوب کشور به سرزمین اصلی متصل میکند.
براساس این گزارش، سهم 15 درصدی دولت برای اجرای این پل به حساب سازمان منطقه آزاد قشم واریز شده و 85 درصد مابقی اعتبار این پروژه از طریق فاینانس و منابع داخلی تامین خواهد شد.
انتهای پیام/ز30