اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

برگزاری نمایشگاه کتاب اردبیل دوم تا نهم شهریور ماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در اردبیل از دوم الی نهم شهریور ماه خبر داد.

برگزاری نمایشگاه کتاب اردبیل دوم تا نهم شهریور ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل اظهار داشت: این نمایشگاه همزمان با هفته دولت و با حضور ناشران سراسر کشور در اردبیل برگزار می‌شود که سعی کردیم با تنوع و گستردگی خاص کتاب مورد نیاز مخاطبان در این نمایشگاه تأمین شود.

وی به مکاتبات انجام شده با مراکز علمی، دانشگاهی و همچنین آموزش و پرورش برای احصا ناشران مجرب کتاب‌های دانشگاهی و دانش‌آموزی تصریح کرد: با توجه به این‌که این نمایشگاه در آستانه سال تحصیلی جدید برگزاری می‌شود از این ناشران نیز دعوت کردیم تا کتاب‌های مورد نظر دانشجویان و کمک آموزشی دانش‌آموزان را عرضه کنند.

شرفی با اشاره به سنگینی هزینه درخواست شده از سوی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برای برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا این هزینه گزاف را به حداقل برسانیم چرا که معتقدیم رخدادهای فرهنگی همچون نمایشگاه کتاب خود سرمایه ارزشمندی است که می‌توان از قبل آن بسیار سود برد.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما در برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب اردبیل سعی کردیم بنا به درخواست و انتظار مکرر مردم مبنی بر برگزاری نمایشگاه در تابستان اجرای آن را در شهریور ماه و بعد از پایان ماه مبارک رمضان قرار دهیم تا علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی از تدارک برنامه‌های متنوع برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و بیان کرد: در نمایشگاه امسال از ناشران برجسته کشوری در حوزه‌های مختلف دعوت کردیم و در کنار آن با راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه، میزگردها و نشست‌های تخصصی حوزه کتاب، برگزاری مسابقات مختلف، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، انجام نشست‌ها و برنامه‌های کارشناسی و بسیاری دیگر از برنامه‌های جنبی تلاش می‌کنیم تا رضایت مخاطبان و شرکت‌کنندگان و حاضران در نمایشگاه را فراهم آوریم.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مورد برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در اردبیل ادامه داد:‌ ما به عنوان عضو ستاد در جلسات شورای عالی قرآن و تشکیل این نمایشگاه حضور یافتیم وگرنه در کارهای اجرایی، دعوت از ناشران و عرضه‌کنندگان کتاب‌های علوم قرآنی و نرم‌افزارها دخالت مستقیم نداشتیم.

شرفی مسئولیت مستقیم برگزاری این نمایشگاه را با مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل دانست و گفت: ما تنها با دعوت از 35 ناشر با اولویت کتاب‌های قرآنی و نرم‌افزارها و هماهنگی برای حضور آنها در این نمایشگاه و همچنین هماهنگی برای حضور مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی زیر پوشش این نهاد تلاش کردیم تا اقدام خود را عملیاتی کنیم.

وی در مورد حضور مؤسسات دارالقرآن تحت حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون ثقلین و نورالمبین افزود: ما به دعوت همکاری با برگزارکنندگان این نمایشگاه اجابت کردیم ولی در کم و کیف برگزاری نمایشگاه دخیل نیستیم.

شرفی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه نیاز به تمهیدات و برنامه‌ریزی چندین ماهه دارد چرا که نمی‌توان در فرصت اندک و آن هم همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن در تهران با ناشران و فعالان این عرصه هماهنگی انجام داد تا چنین نمایشگاهی با قوت و قدرت اجرایی شود.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول