اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

اعتیاد نابودگر عنصر عاطفه در جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: اعتیاد به مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی عاطفه و علاقه به خانواده و جامعه را در جامعه از بین می‌برد.

اعتیاد نابودگر عنصر عاطفه در جامعه است

علی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافت با اشاره به وضعیت طلاق در جامعه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل جدایی زوج‌ها اعتیاد به مواد مخدر و مشروب است به طوری که بر اساس آمار در تهران 25 درصد از آمار طلاق به خاطر اعتیاد است.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید «از نشانه‌های خدا این است که برای شما همسر از جنس خودتان قرار داد تا آرامش پیدا کنید»، افزود: ازدواج برای رسیدن به آرامش و دور شدن از اضطراب و نگرانی است و چون اسلام به دنبال آرامش جامعه است، تشکیل یک جامعه کوچک بر محور آرامش که در تمام جامعه آرامش را به وجود می‌آورد را توصیه می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پایداری ازدواج اخلاق خوب، عاطفه و شوخ‌طبعی است، عنوان کرد: در یک کار پژوهشی دوام و استحکام زندگی 350 زن و شوهر که بالای 15 سال زندگی مشترک داشتند، مورد پژوهش قرار داده شده و 39 سئوال در مورد اینکه چه عواملی سبب شده که ازدواج آنها دوام پیدا کرده، مطرح شد که اخلاق خوب، شوخ‌طبعی و خوش‌اخلاقی بیشترین پاسخ‌ها به این سوالات بود.

امام جمعه بافت تصریح کرد: اعتیاد اختلاف و بی‌مهری را در زندگی وارد می‌کند و معتاد را چنان اسیر مواد می‌کند که دیگر نمی‌تواند دوست‌دار همسر، خانواده، ناموس، پدر و مادر و جامعه باشد.

ابراهیمی بیان داشت: اعتیاد و مواد مخدر به ویژه صنعتی، عاطفه را از جامعه بر می‌دارد، خداوند انسان را بر اساس عاطفه نسبت به دیگران آفریده است، اگر عاطفه نباشد چه کسی حاضر است سختی را تحمل کند تا خانواده‌اش در آسایش باشند؛ کسی که اسیر مواد مخدر شد، عاطفه‌اش را از دست می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: جوانان به صرف ازدواج اینترنتی، دوستی‌های پیامکی و دوستی‌های خیابانی خودشان را بدبخت نکنند، پدران مادران مراقب بچه‌هایشان باشند زیرا اعتیاد از سیگار و اعتیادهای بزرگ اول از یک اعتیاد کوچک آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول