اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

بازسازی 280 کیلومتر شبکه‌ آبی سفیدرود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان از آغاز بازسازی و مرمت بازسازی تاسیسات آبی شبکه سفیدرود خبر داد و گفت: تاکنون بالغ بر 280 کیلومتر مرمت صورت گرفته است.

بازسازی 280 کیلومتر شبکه‌ آبی سفیدرود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیف‌الله آقا بیگی عصر امروز در در جلسه آب منطقه‌ای استان با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار کرد: مرمت و بازسازی تاسیسات آبی شبکه سفیدرود آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 280 کیلومتر مرمت شبکه آبی سفیدرود انجام شده است، افزود: شبکه سفیدرود دارای سطحی معادل 284 هزار و 180 هکتار با بیش از دو هزار و 200 کیلومتر کانال و زهکش و 17 واحد عمرانی در سه ناحیه شرقی، مرکزی فومنات و غرب گیلان در شمال غربی دریای خزر واقع است.

به گفته این مسئول، قبل از روی کار آمدن دولت خدمتگزار فعلی به دلیل محدودیت‌ها و نارسایی‌های ساختاری یا مالی توجه زیادی به بهسازی و مرمت آن داشته است.

وی اذعان کرد: با حسن نظر دولت احمدی‌نژاد در سال 87 مطالعه اولیه این طرح از طریق مهندسان مشاور برای بررسی و شناخت نواقص و نارسایی‌های کانال‌ها، زهکشی و دیگر ابنیه شبکه آبی سفیدرود صورت گرفته و از بهمن سال گذشته کار مرمت و بازسازی تاسیسات آبی شبکه سفیدرود آغاز شده است.

آقابیگی با اشاره به اینکه اکنون سه مشاور برای شرق، مرکز و فومنات انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: این مشاوران علاوه بر مطالعات دوباره و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و ناقص شبکه، نظارت بر اجرای مرمت آن را نیز بر عهده دارند.

وی با تصریح بر اینکه اکنون بیش از هشت پیمانکار در شبکه مشغول انجام مرمت لازم هستند، خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار یک‌ هزار میلیارد ریال در مدت پنج سال مرمت و بازسازی شبکه آبی سفیدرود به طور کامل به پایان می‌رسد.

ا‌نتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول