اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان

56 درصد حجم مخزن سفیدرود آب دارد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر بالغ بر 56 درصد از حجم مخزن سد سفیدرود در گیلان از آب انباشته شده است.

56 درصد حجم مخزن سفیدرود آب دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیف‌الله آقابیگی ظهر امروز در جلسه آب منطقه‌ای گیلان با ارائه گزارشی از وضعیت آبگیری سد سفیدرود و بارش سه ماهه نخست پاییز امسال اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر 56 درصد از حجم مخزن سد سفیدرود در گیلان از آب انباشته شده است.  
وی افزود: حجم آب موجود در مخزن سد سفیدرود از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آذر، 607.5 میلیون متر مکعب است که 31.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته افزایش دارد.
این مسئول، حجم آب ورودی به مخزن سد سفیدرود از ابتدای سال آبی تاکنون را 270 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 132.7 درصد بیشتر است. 
وی، خاطرنشان کرد: طبق اندازه گیری‌های به عمل آمده از ایستگاه‌های شاخص گیلان در سه ماهه ابتدایی سال آبی جاری، حجم بارش‌ها در این استان به 541 میلی متر رسیده که میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته و دوره دراز مدت به ترتیب 158 و 48 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته آقابیگی، سد مخزنی سفیدرود در گیلان با تنظیم سالانه 2.3 میلیارد متر مکعب آب کشاورزی، بیش از 180 هزار هکتار از اراضی شالیکاری این استان را زیرپوشش دارد.
وی یادآور شد: گیلان با بیش از 240 هزار هکتار اراضی شالیکاری، نقش به‌سزایی در کشاورزی و تولید برنج کشور دارد.
مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان درباره تخصیص اعتبارات این شرکت، اذعان داشت: با موافقت شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان، 28 هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 10 ستاد حوادث این استان به آب منطقه‌ای گیلان اختصاص یافت.  
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهمی با این میزان اعتبار در استان اجرایی می‌شود، متذکر شد: از جمله پروژه‌های مهمی که از محل اعتبارات مذکور اجرا می‌شود شامل پروژه تجمیع ایستگاه‌های پمپاژ منطقه تمچال آستانه اشرفیه است.
آقابیگی، برقدار کردن ایستگاه‌های پمپاژ منطقه آبکنار بندرانزلی، سردهنه‌سازی و دیواره‌سازی رودخانه پیربازار رشت، ساماندهی و دیواره‌سازی رودخانه پسیخان در جیرده شفت و احداث بند انحرافی روی رودخانه پلنگ‌ور (اباتر) در مناره بازار صومعه‌سرا را از دیگر پروژه‌های قابل اجرا ذکر کرد.
انتهای پیام/ص20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول