اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مقام مسئول در استان زنجان خبر داد

آب سد سفیدرود 50 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اجرای معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ظرفیت آب سفیدرود به دلایل مختلف طی سال های اخیر تا 50 درصد کاهش یافته است.

آب سد سفیدرود 50 درصد کاهش یافت

مهدی نوربخش امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در همه شهرستان‌های استان زنجان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع سیلاب‌های مخرب در طی سال‌های اخیر و برداشت بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی و فرسایش خاک حوزه‌های آبخیز موجب شده است تا ظرفیت آب سد سفیدرود به نصف کاهش یابد.

رئیس اداره اجرای معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه مشکلات حوزه‌های آبخیز عمر مفید سد سفیدرود را پایین آورده است، یادآور شد: برنامه‌های مختلفی به منظور توسعه آبخیزداری در سال‌های اخیر در استان انجام شده و ادامه دارد.

وی بر لزوم اجرای عملیات آبخیزداری در سطح استان تاکید کرد و گفت: باید با افزایش اعتبارات سالانه در این زمینه اقدام مطلوبی انجام شود.

نوربخش با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر فرهنگ سازی مطلوبی در زمینه استفاده از فرهنگ آبخیزداری در استان انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح فرهنگی حوزه نشینان در زمینه استفاده از حوزه‌های آبخیز به نحو مطلوبی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حوزه‌نشینان در سالهای اخیر با فرهنگ آبخیزداری آشنا شده‌اند، خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقای حوزه‌های آبخیز برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت گرفته است.

رئیس اداره اجرای معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه ضروری است حوزه‌نشینان در زمینه حفاظت اراضی ملی احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: ضرر و زیان و منفعت حوزه‌های آبخیز متوجه حوزه‌نشینان بوده و در صورت استفاده بهینه از این حوزه‌ها مردم از آن منتفع می‌شوند.

وی بر ضرورت استفاده مناسب و اصولی از آب و خاک در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: حوزه‌نشینان می‌توانند با حفظ منابع طبیعی در این مهم گام‌های مطلوبی بردارند.

نوربخش با بیان اینکه توجه به توصیه‌های کارشناسان موجب کاهش مشکلات حوزه‌های آبخیز می‌شود، یادآور شد: کارشناسان اداره کل در راستای ارائه آموزش‌های لازم به حوزه‌نشینان آماده پاسخ‌گویی به این سئوالات هستند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش خاک ضروری است، اذعان داشت: حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش موجب توسعه اقتصادی حوزه‌های آبخیز می‌شود.

رئیس اداره آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های آبخیز استان وضعیت این حوزه‌ها مثبت ارزیابی می‌شود، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته نتایج مطلوب و شاخصی در حوزه‌ها دیده می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول