اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد

توجه جدی به حوزه معرفتی در سال تحصیلی 92-91

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای مقاطع مختلف تحصیلی بسته‌های پرورشی تعریف شده که توجه جدی به حوزه معرفتی دارد.

توجه جدی به حوزه معرفتی در سال تحصیلی 92-91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد اورعی غلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مبانی تربیتی خود در سال تحصیلی 92-91  توجه جدی به حوزه معرفتی و شبکه تبلیغی در مدارس راهنمایی پسران مشهد صورت گرفته که تعدادی از روحانیون در 15 آموزشگاه قبل و بعد از نماز پاسخگوی مسائل دانش‌آموزان هستند.

معاونت پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی استان افزود: از اهداف گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی استان حوزه تربیتی دانش‌آموزان است و همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف خود در سال تحصیلی گذشته و انتخاب راهکارهای مناسب در این حوزه است و در پایان گردهمایی اداراتی را که توفیقات بیشتری داشته‌اند مورد تقدیر قرار می‌دهیم.

غلامی در ارتباط با مشکلات حوزه آموزشی تصریح کرد: از دید مشکل نمی‌توان به این مباحث نگاه کرد اما بهتر است تقویت حوزه نیروی انسانی و همراهی بیشتر خانواده‌ها صورت بگیرد تا در مبانی پرورشی توفیقات بیشتری را به دست آوریم.

وی یادآور شد: با مجموعه برنامه‌های اجرایی که تاکنون وجود داشته فضای کلی را مثبت ارزیابی می‌کنیم به طوریکه فعالیت‌های تابستانی امسال دانش‌آموزان با مسابقات قرآنی شروع شد و با اعتکاف پایان گرفت که با استقبال دانش‌آموزان روبه‌رو شد.

غلامی با اشاره به سند تحول بنیادین تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اصل سند تربیتی است در مدرسه 1404 باید مجموعه برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای رسیدن به حیات طیبه باشد یعنی باید دانش‌آموزان را به سمت رسیدن به حیات طیبه هدایت کرد.

معاونت پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه جدی به مسائل تربیتی و مدارس قرآنی دارد.

وی با اشاره به راهکارهای سند تحول بنیادین گفت: 131 راهکار عملیاتی در سند تحول بنیادین ذکر شده است که در بعضی بخش‌ها به صورت مستقیم و در بخش‌های دیگر غیر مستقیم راهکارهایی را برای خانواده‌ها ارائه کرده است که از همکاران فرهنگی خود در سطح استان می‌خواهم با مطالعه این سند امور تربیتی و پرورشی را ارتقا دهند و سبب رسیدن به کمال دانش‌آموزان شوند.

انتهای پیام/آ20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول