به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد اورعی غلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مبانی تربیتی خود در سال تحصیلی 92-91 توجه جدی به حوزه معرفتی و شبکه تبلیغی در مدارس راهنمایی پسران مشهد صورت گرفته که تعدادی از روحانیون در 15 آموزشگاه قبل و بعد از نماز پاسخگوی مسائل دانشآموزان هستند.
معاونت پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با گردهمایی معاونان پرورشی و تربیتبدنی استان افزود: از اهداف گردهمایی معاونان پرورشی و تربیتبدنی استان حوزه تربیتی دانشآموزان است و همچنین بررسی نقاط قوت و ضعف خود در سال تحصیلی گذشته و انتخاب راهکارهای مناسب در این حوزه است و در پایان گردهمایی اداراتی را که توفیقات بیشتری داشتهاند مورد تقدیر قرار میدهیم.
غلامی در ارتباط با مشکلات حوزه آموزشی تصریح کرد: از دید مشکل نمیتوان به این مباحث نگاه کرد اما بهتر است تقویت حوزه نیروی انسانی و همراهی بیشتر خانوادهها صورت بگیرد تا در مبانی پرورشی توفیقات بیشتری را به دست آوریم.
وی یادآور شد: با مجموعه برنامههای اجرایی که تاکنون وجود داشته فضای کلی را مثبت ارزیابی میکنیم به طوریکه فعالیتهای تابستانی امسال دانشآموزان با مسابقات قرآنی شروع شد و با اعتکاف پایان گرفت که با استقبال دانشآموزان روبهرو شد.
غلامی با اشاره به سند تحول بنیادین تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اصل سند تربیتی است در مدرسه 1404 باید مجموعه برنامههای آموزشی و پرورشی برای رسیدن به حیات طیبه باشد یعنی باید دانشآموزان را به سمت رسیدن به حیات طیبه هدایت کرد.
معاونت پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه جدی به مسائل تربیتی و مدارس قرآنی دارد.
وی با اشاره به راهکارهای سند تحول بنیادین گفت: 131 راهکار عملیاتی در سند تحول بنیادین ذکر شده است که در بعضی بخشها به صورت مستقیم و در بخشهای دیگر غیر مستقیم راهکارهایی را برای خانوادهها ارائه کرده است که از همکاران فرهنگی خود در سطح استان میخواهم با مطالعه این سند امور تربیتی و پرورشی را ارتقا دهند و سبب رسیدن به کمال دانشآموزان شوند.
انتهای پیام/آ20/ط4001