اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

تحقق اهداف پزشک خانواده نیازمند همکاری پزشکان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در استان، موفقیت و دستیابی به اهداف در این طرح را نیازمند پزشکان خواند.

تحقق اهداف پزشک خانواده نیازمند همکاری پزشکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در آمفی‌تئاتر مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج برگزار شد، با اظهار تاسف از حادثه زلزله آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: جامعه پزشکی نیز هم‌پای سایر اقشار جامعه به یاری‌رسانی به مصیبت‌زدگان این حادثه شتافتند.

وی تصریح کرد: پزشکی نشأت گرفته از یک علاقه و انگیزه درونی، هنر و ازخودگذشتگی به تمام معنا و برگرفته از توانایی است که خداوند به پزشکان عطا کرده است.

وی عنوان کرد: خداوند در آیه 54 سوره روم به این امر که بعد از هر توانایی، ناتوانی وجود دارد اشاره کرده است پس انسان تا زمانی که توان و قدرت دارد باید در راه خدمت به مردم تلاش و کوشش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در کشور تعداد پزشکانی که در رابطه با درمان و مسائل سلامت منجر به انقلاب‌های بزرگی شدند، بسیار است ولی ابوعلی سینا به دلیل جامع‌نگری تاکنون ماندگار بوده است.

قدیمی ادامه داد: طبیبی شایسته ماندگاری در طول تاریخ است که چند بعدی فکر کند و همه پزشکان علاوه بر معالجه باید مسائل روانی، عاطفی، اجتماعی و دیگر مسائل حاکم بر جامعه خود را در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان برای گرفتن شرح حال بیمار و انجام معاینه باید وقت لازم را در نظر بگیرند چراکه این امر لازمه و ضرورت تشخیص صحیح و درستی از وضعیت ارباب رجوع است.

وی با تاکید بر حفظ و جایگاه پزشکان در جامعه، بیان داشت: حفظ جایگاه پزشکان در گرو نقش، رفتار و عمل این افراد در سطح جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین پزشکان و بیماران و مدیریت صحیح این امر موجب برقراری و انجام کار و وظیفه با انگیزه زیادتری در پزشکان می‌شود.

قدیمی در ادامه به بحث سال حوزه سلامت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه هیئت وزیران، وزارت بهداشت به عنوان مجری بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع است.

وی بر همکاری همه پزشکان در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: به کمیته اجرایی این طرح، اختیار هر گونه تغییرات در این برنامه داده شده است.

وی در پایان از پزشکان استان خواست پیشنهادات و انتقاداتشان از طرح پزشک خانواده را به دانشگاه اعلام کنند تا به کمیته اجرایی این برنامه ارسال و منعکس شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول