اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس‌جمهور

جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سنندج آغاز شد

خبرگزاری فارس: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس با حضور معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج آغاز شد.

جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این جشنواره ظهر امروز با حضور مخترعان و مبتکران استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان از امروز به مدت سه روز در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی سنندج آغاز شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در این مراسم گفت: 207 طرح و دستاورد مخترعان پنج استان فوق‌الذکر در مرحله اول ثبت‌نام کردند که تعداد 151 طرح از این آمار تایید و در این جشنواره در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته رحمت‌الله میرزایی، 40 طرح از آمار فوق‌الذکر در بخش تجاری‌سازی است که در قالب قراردادهایی می‌توان آنها را به تولید انبوه رساند که سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال به دنبال دارد.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های تک‌ رقمی دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری، کردستان را سرشار از استعدادهای ناب خواند و تاکید کرد: با شناسایی و حمایت از آن زمینه برای توسعه اختراعات و توسعه تولیدات بر مبنای دانش افزایش خواهد یافت و بنیاد در این راستا با تمام توان حرکت می‌کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خاطرنشان کرد: کردستان از استان‌های کم‌برخوردار است که سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی اختراعات و حمایت از مخترعان نیازمند توجه بیشتر دولت است.

به گفته میرزایی، جشنواره منطقه‌ای اختراعات زاگرس که برای ارج نهادن به تلاش‌های مخترعان برگزار می‌شود در مدت کمتر از یک ماه 207 نفر به منظور ارائه اختراعات و مستندات خود در قالب این جشنواره در سایت مربوطه ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: 45 طرح از تعداد کل طرح‌های پذیرفته شده مربوط به مخترعان و مبتکران استان کرمانشاه، 33 طرح مربوط به استان کردستان، 24 طرح مربوط به استان لرستان، 22 طرح مربوط به استان همدان و 19 طرح مربوط به استان ایلام است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با یادآوری اینکه جشنواره منطقه‌ای زاگرس سال گذشته به میزبانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: بنیاد کردستان تعداد 40 غرفه از نمایشگاه را به شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی و دالان تسهیل‌کنندگان اختصاص داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که استان کردستان بتواند در سالی که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری به نام "سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین شده در حفظ و تقویت تولید ملی گام‌های اساسی بردارد.

میرزایی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات مخترعان به بازار و صنعت ورود پیدا کرده تا ضمن بهره‌مند شدن مخترعان از دستاوردهای مادی اختراعاتشان، زمینه رفع محدودیت‌ها و مشکلات کشور را فراهم‌ سازد.

این مسئول افزود: جشنواره‌های منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی با مشارکت استان‌ها علاوه بر اهدافی که ذکر شد به منظور شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه و ایجاد انگیزه برای مخترعان و حمایت از آنها برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خواستار افزایش تسهیلات 3 تا 5 میلیون تومانی سطح سه اختراعات به 7 تا 10 میلیون تومان شد.

میرزایی در پایان اذعان داشت: کردستان در راه‌اندازی پارک‌های علم و فن‌آوری، استان سی و یکم کشور است که برای تحقق آن با مشکل کمبود اعتبار برای خرید زمین روبرو هستیم.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول