اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سمیرم:

جشنواره عطر سیب در سمیرم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار سمیرم گفت: به منظور حمایت از تولیدات ملی و کشاورزی، همزمان با برداشت سیب، جشنواره "عطر سیب" در سمیرم برگزار می‌شود.

جشنواره عطر سیب در سمیرم برگزار می‌شود

سید جلال فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان سمیرم، اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ داشتن 36 هزار هکتار باغ سیب یکی از قطب‌های مهم و اصلی کشاورزی در کشور است.

وی از برگزاری جشنواره سیب در پائیز امسال در سمیرم خبر داد و افزود: شهرستان سمیرم با داشتن سابقه‌ای دیرینه در عرصه هنر و وجود ظرفیت‌های مطلوب، قابلیت برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی را دارد.

معاون فرماندار سمیرم هدف از برگزاری این جشنواره را رقابت بین هنرمندان و حمایت از تولیدات ملی و کشاورزی در سطح منطقه دانست و اظهار کرد: معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، جاذبه‌های گردشگری، فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های جوانان و ارتقای کیفیت از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره عطر سیب در سمیرم است.

وی با بیان اینکه نام محصول سیب تداعی‌کننده نام و فرهنگ شهرستان سمیرم است، اضافه کرد: معرفی هر چه بهتر این محصول در قالب جشنواره‌، موجب توسعه و ترویج محصول ارگانیک، اشتغال‌زایی، توسعه صادرات، ارتقای کیفیت و افزایش تولید می‌شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به اینکه شغل اکثر روستائیان این شهرستان کشاورزی است، افزود: امروزه گردشگری روستایی بهترین شاخص گردشگری در سطح جهان است و برگزاری این جشنواره می‌تواند در شناسایی جذابیت‌های روستاهای شهرستان و جذب گردشگران به ویژه در روستاهایی که دارای محصول سیب هستند کار اساسی انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به خاصیت درمانی سیب ادامه داد: میوه سیب با داشتن آنتی اکسیدان فراوان و ویتامین‌های متعدد در جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ، از بین بردن سموم بدن، تسکین اعصاب و مبارزه با حمله قلبی و شادابی جسم و روان مفید است.

به گزارش خبرگزاری فارس شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 91 درصد از مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول