اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان تاکید کرد

منطقی کردن مجوزها در زمینه فعالیت تولیدکنندگان صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان بر لزوم منطقی کردن مجوزها و روان‌سازی پرداخت تسهیلات در زمینه فعالیت تولیدکنندگان تأکید کرد.

منطقی کردن مجوزها در زمینه فعالیت تولیدکنندگان صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم کاهش مقررات و منطقی کردن مجوزها و روان‌سازی پرداخت تسهیلات در زمینه فعالیت تولیدکنندگان، اظهار کرد: باید به سمتی برویم که پروسه اخذ وام برای تولیدکننده طولانی نشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نوسانات ارزی برای تولیدکننده مشکل‌ساز است، بر لزوم بهبود خطوط تولید نیز صحه گذاشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با تأکید بر امر حمایت از تولید و کمک به بازاریابی، عنوان کرد: چرخه صنعت ما دارای شش مرحله است که هر چه به مراحل نهایی نزدیک‌تر می‌شویم، مشکل‌تر می‌شود که در این راستا مرحله نهایی فروش و بازاریابی مرحله بسیار سختی است چرا که فضای رقابتی رقیبان داخلی و خارجی به درستی باید بررسی شود.

وی با اشاره به شاخص‌های جهانی تولید در زمینه منابع طبیعی، انسانی و فیزیکی عنوان کرد: از نظر منابع فیزیکی (وجود زیرساخت‌ها و ...) با میانگین جهانی که 18 درصد است برابری می‌کنیم اما در زمینه بهره‌گیری از شاخص‌ منابع طبیعی باید به میانگین جهانی نزدیک شویم چرا که میانگین ایران در این زمینه 48 درصد و میانگین جهانی 18 درصد است.

جعفری با تأکید بر لزوم توجه به ارتقای امر صنعت در استان همدان، بیان کرد: از تعداد یک‌هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی موجود در استان یک‌هزار و 350 واحد مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

وی با اشاره به رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه شهرک‌سازی صنعتی و نیمه صنعتی در مناطق مختلف استان همدان، ابراز کرد: بر این اساس امکان استقرار فعالان تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش به افزایش چشمگیر اعتبارات اختصاص داده شده به این شرکت از ابتدای دولت نهم اشاره کرد و افزود: اعتبار دولتی در سال 83 در بخش شهرک‌سازی در استان همدان 150 میلیون تومان بوده که این رقم در سال 90 به 10 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال 89، دو شهرک صنعتی به همدان اضافه شد که بر این اساس تعداد شهرک‌های صنعتی استان به 20 شهرک رسید، گفت: در سال 90 شهرک‌های صنعتی به 26 شهرک رسید که درصدد هستیم تا پایان سال جاری به 27 شهرک برسد.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دوره‌های آموزشی صنعتی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه در سال 90 بر اساس برگزاری 73 دوره آموزشی، 2 هزار و 367 نفر آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: در سال جاری نیز تاکنون 35 دوره آموزشی برگزار شده که بر این اساس نیز 937 نفر آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه طرح‌های صنعتی و تولیدی در استان، گفت: در این راستا ما اولویت‌های مطالعاتی و نیازهای صنعتی را به دانشجویان ارائه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به مصوبات هیئت دولت در سه سفر انجام شده به همدان و با اشاره به انجام صد درصدی تعهدات دور اول سفر، تصریح کرد: تعهد دور دوم سفر هیئت دولت به همدان چهار طرح در قالب 32 پروژه بود که با هزینه‌کرد 98 میلیون و 274 هزار ریال، پیشرفت 85 درصدی داشته است.

به گفته وی، در دور سوم سفر هیئت دولت به استان همدان تعداد پنج طرح در قالب 24 پروژه مورد توجه قرار گرفته که با هزینه‌کرد 47 میلیون و 191 هزار ریال پیشرفت فیزیکی 45 درصدی دارد.

جعفری در پایان سخنان خود از افتتاح 11 پروژه عمرانی در هفته دولت از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی نهاوند، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی رزن، ساختمان آتش‌نشانی بهاران، آسفالت راه دسترسی شهرک صنعتی بهاران و شبکه توزیع آب شهرک صنعتی ملایر خبر داد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول