اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت:

تولید‌کنندگان با تولید کالای بی‌کیفیت بازار را به رقبای خارجی نسپارند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: تولیدکنندگان با تولید و عرضه کالاهای بی‌کیفیت منجر به این نشوند که بازار جهانی در اختیار رقبا قرار بگیرد.

تولید‌کنندگان با تولید کالای بی‌کیفیت بازار را به رقبای خارجی نسپارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه مجید قربانی فراز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از هم‌وطنان و فعالان عرصه تولید می‌خواهیم کالای باکیفیت و مطابق با استاندارد جهانی تولید کنند تا دستاویزی در اختیار رقبا قرار نگیرد که مدعی شوند محصولات ایران نامرغوب است.

وی تصریح کرد: تاجران باید در راستای شناخت رقبا، قابلیت‌های آنها و بازار هدف رقبای خود گام برداشته و با قیمت تمام شده پایین نسبت به عرضه کالای خود مبادرت کنند تا در تصرف بازار و جذب واردکنندگان به سوی خود بیش از پیش موفق شوند.

قربانی‌فراز اضافه کرد: در کشورهای جهان سوم ابتدا قیمت و سپس کیفیت مطرح است ولی در کشورهای جهان اول به دلیل بالا بودن سطح درآمد ابتدا کیفیت و در مرحله دوم قیمت کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از این‌رو باید تلاش شود قیمت و کیفیت را در حالت تعادل حفظ کرد تا هر دو بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی به برپایی همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد بسترهای همکاری بیشتر و افزایش سطح تعامل‌ها در همه استان‌های مرزی کشور برگزار می‌شود.

قربانی بر لزوم به روز شدن اطلاعات تجار و بازرگانان تاکید کرد و اظهار داشت: تاجران و بازرگانان برای اینکه در فعالیت‌ها و مبادلات اقتصادی خود به نحو مطلوب موفق شوند باید نسبت به ارتقای سطح آگاهی و یافته‌های خود تلاش کنند.

مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: پیرامون تعرفه‌ها، شیوه‌های حمل‌و نقل، شرایط مرزهای مختلف کشور، خدمات فنی و مهندسی اطلاعات جدیدی به تاجران منتقل می‌شود که امید است بازرگانان، نیز برای بهبود سطح دانستنی‌های خود گام‌هایی بردارند.

  انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول