اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت سیستان‌وبلوچستان:

بازار کشورهای همسایه بستر مناسبی برای رقابت بین تولیدکنندگان داخلی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: بازار کشورهای همسایه بستر مناسبی برای ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان داخلی است، اگر ما از این فضا غفلت کنیم کشورهای دیگر از آن بهره خواهند برد.

بازار کشورهای همسایه بستر مناسبی برای رقابت بین تولیدکنندگان داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، نادر میرشکار عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی که در فرمانداری زابل برگزار شد، اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی که از سوی تولیدکنندگان مطرح می‌شود، مسائلی همه‌گیر در کل کشور است ولی در سیستان به دلیل محرومیت‌ها و شرایط سخت حاکم بر منطقه بیشتر لمس می‌شوند.

وی افزود: مردم سیستان دارای تاریخ و پیشینه قدیمی هستند و ما نباید تاریخ را فراموش کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان توجه مسئولان را به منطقه یادآور شد و بیان داشت: باید در تولید، رقابت ایجاد شود و بهترین و مناسب‌ترین بازار کشورهای همسایه به ویژه افغانستان است که باید روی این بازار کار شود.

میرشکار ادامه داد: صادرات کالاهایی که در سیستان تولید می‌شود از طریق بازارچه‌های مرزی به راحتی صورت می‌پذیرد و سیستان می‌تواند به سهولت بازار افغانستان را تامین کند.

وی با تاکید بر اهمیت صادرات خاطرنشان کرد: دولت در این راستا، سیاست‌های تشویقی خوبی پیش‌بینی کرده از جمله جایزه یک درصدی صادرات است که بر حسب حساسیت، نوع کالاها، بسته‌بندی و حضور آنها را در بازار این جایزه داده می‌شود و هیچ مانع و محدودیتی هم وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان به نقش سیاست‌های اقتصادی دولت در تحقق اهداف مهم حمایت از تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مالیات توافقی است و روسای اتحادیه‌ها باید به شرایط اقتصادی تولیدکنندگان توجه کنند و از موانع پیش روی آنان بکاهند.

میرشکار تصریح کرد: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، معافیت 10ساله مالیات را دارند.

در ادامه جلسه، هر یک از تولیدکنندگان مشکلات خود را مطرح و پیشنهادات خود را ارائه کردند و مشکلات آنها به صورت مصوب در آمد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول