اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌غربی:

تولیدکنندگان، لوازم کم‌مصرف در آب تولید کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: باید تولیدکنندگان نسبت به تولید لوازم کم‌مصرف در آب اهتمام کنند زیرا این کار موجب صرفه‌‌جویی در مصرف این ماده حیات‌بخش می‌شود.

تولیدکنندگان، لوازم کم‌مصرف در آب تولید کنند

مجید آقازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بخش فنی و مهندسی در این حوزه از اهمیت به سزایی برخوردار است پس صاحبان صنایع کالاهای مختلف اعم از لباس‌‌شویی، کولر گازی و ... به شکلی تولید کنند که آب کمتری مصرف کند چراکه در غیر این صورت اقشار مختلف مردم نمی‌توانند در صرفه‌جویی چندان موفق شوند.

وی تصریح کرد: در مصارف مربوط به شرب، کشاورزی و تولید باید صرفه‌جویی کرده و منابع آب را به طرف صنایع سوق داد زیرا هر جایی که آب هست، در آنجا آبادانی وجود دارد که محقق‌شدن این امر فرهنگ‌سازی بیشتری را می‌طلبد.

آقازاده اضافه کرد: در شرکت آب و فاضلاب شهری در 38 شهر به دو میلیون نفر در حوزه آب و به حدود یک میلیون و 100 هزار نفر نیز در حوزه دفع فاضلاب خدمت‌رسانی می‌شود که در مجموع جمعیتی به میزان سه میلیون و 100 هزار نفر شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر مشترک در شبانه‌روز حداقل پنج نوبت به خدمات این شرکت مراجعه می‌کند، ادامه داد: در هر 24 ساعت بیش از 15 میلیون نوبت به خدمات این شرکت مراجعه شده و نحوه خدمت‌رسانی توسط مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آقازاده با اظهار به اینکه 98 درصد جمعیت شهری زیرپوشش شبکه‌های توزیع آب هستند، اضافه کرد: این شرکت در مجموع بیش از 600 هزار مشترک زیرپوشش قرار داده است که هر مشترک چهار نفر است پس این نشان می‌دهد خدمات شرکت در مناطق وسیعی از استان ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: 334 هزار مترمکعب مخزن وجود دارد که از آنها برای ذخیره و توزیع مناسب آب استفاده می‌شود به طوری که باید گفت در چهار هزار و 243 کیلومتر از شهرهای آذربایجان‌غربی شبکه توزیع آب وجود دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول