اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

دنا بیشترین درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، شهرستان دنا بیشترین درصد جمعیت روستایی این استان را دارد.

دنا بیشترین درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد را دارد

ابراهیم جعفری پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دولت با شعار عدالت‌محوری و توزیع عادلانه منابع و امکانات در سراسر کشور اقدامات مطلوبی را در راستای خدمات‌رسانی به نقاط مختلف به ویژه به روستائیان انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود رشد چشمگیر خدمات ارائه شده به روستائیان میزان نیاز روستاها بیش از خدمات ارائه شده است.

کهگیلویه و بویراحمد 310 هزار و 518 روستانشین دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روستاها را به عنوان کانون اصلی تولید در کشور دانست و افزود: افزایش خدمت‌رسانی به روستائیان، افزایش ماندگاری، مهاجرت معکوس و رشد میزان تولیدات کشاورزی و دامی را به همراه دارد.

جعفری ابراز داشت: مسئولان در دستگاه‌های خدمات‌رسان باید برای رفع مشکلات و نارسائی‌های روستائیان اقدامات مؤثر و اساسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد خدمات بسیار خوبی به روستاها ارائه شده است، عنوان داشت: روند خدمات‌رسانی به روستاهای این استان با شتاب هر چه بیشتر در حال انجام است.

جعفری خاطرنشان کرد: در برخی روستاهای این استان مهاجرت معکوس شکل گرفته است و برای استمرار این رویداد مهم باید بیش از پیش تلاش کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعلام آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 90 بیان داشت: طبق آمار این سرشماری، جمعیت کهگیلویه و بویراحمد 658 هزار و 629 نفر است.

جعفری ادامه داد: از کل جمعیت این استان 346 هزار و 626 نفر در نقاط شهری و 310 هزار و 518 نفر در نقاط روستایی زندگی می‌کنند و یک‌هزار و 485 نفر هم غیر ساکن هستند.

وی یادآور شد: آمار بالای جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد لزوم توجه هر چه بیشتر به روستاها را متذکر می‌شود.

نسبت جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین کشوری بیشتر است

جعفری ابراز داشت: با توجه به آمار نفوس و مسکن سال 90 جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد 47 درصد و جمعیت شهری این استان 53 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 85، جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد 52 درصد و جمعیت شهری 48 درصد بود که تبدیل به شهر شدن برخی روستاها یکی از دلایل اصلی رشد جمعیت روستایی در این استان است.

جعفری با اشاره به اینکه شهرستان دنا با 79 درصد جمعیت روستایی بیشترین و گچساران با 22 درصد جمعیت روستایی کمترین درصد جمعیت را به خود اختصاص داده است، افزود: چرام 61، باشت 55، بهمئی 54، بویراحمد 50 و کهگیلویه 46 درصد جمعیت روستایی دارد.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از جمعیت روستایی بیشتری برخوردار است.

جعفری درصد روستانشینان در کشور را 29 درصد و درصد شهرنشینان را 71 درصد عنوان کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان در امر خدمات‌رسانی به روستانشینان کهگیلویه و بویراحمد شد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول