اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت 17 هزار واحد مسکونی

مناطق زلزله‌زده با رعایت طرح‌های مصوب هادی روستایی بازسازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اماکن مسکونی و دامی زلزله‌زده در این استان با رعایت طرح‌های مصوب هادی روستایی ساخته می‌شوند.

مناطق زلزله‌زده با رعایت طرح‌های مصوب هادی روستایی بازسازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قربان محمدی صبح امروز در نشستی با رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه کار ساخت اماکن نگهداری دام روستاییان در مناطق زلزله‌زده به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اظهار کرد: با وجود واگذاری این کار به این سازمان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن آواربرداری اماکن دامی مناطق زلزله‌زده، در امور فنی و مهندسی ساخت اماکن دامی، سازمان جهادکشاورزی استان را یاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ساخت اماکن دامی هم‌سطح اماکن مسکونی برای روستاییان اهمیت دارد، افزود: در این زمینه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان جهادکشاورزی استان توافق نظر وجود دارد و هدف از کلنگ‌زنی نخستین خانه روستایی، آغازی برای برگرداندن مناطق زلزله‌زده به شرایط عادی بوده است.

محمدی با بیان اینکه سه استان معین آذربایجان‌شرقی به همراه استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تعیین شده است، افزود: با مسئولیت بنیاد مسکن، ستاد معین آذربایجان‌غربی بازسازی مناطق زلزله‌زده در هریس، ستاد معین اردبیل بازسازی مناطق خسارت‌د‌یده در اهر و ستاد معین آذربایجان‌شرقی بازسازی مناطق آسیب‌دیده در ورزقان را عهده‌دار شده‌اند.

وی سازه‌های در نظر گرفته شده برای بازسازی این مناطق را از انواع بتنی، کلاف بتنی و اسکلت پیچ و مهره عنوان و بیان کرد: 25 هزار تن فولاد، 580 هزار تن آجر، 858 هزار تن ماسه و 200 هزار تن سیمان برای بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی مورد نیاز است که توسط ستادهای معین تامین خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه 125 میلیون ریال تسهیلات برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی با سود چهار درصد پرداخت می‌شود که بازپرداخت سه ساله وام پس از دریافت آن آغاز خواهد شد، ادامه داد: متراژ تعیین شده برای ساخت هر واحد مسکونی 60 تا 70 متر مربع بوده و در صورت درخواست افراد این مساحت‌ها با هزینه شخصی صاحبان منازل قابل افزایش است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده استان با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار آذربایجان‌شرقی در روستاهای "کویج"، "زغن‌آباد" و "اورنگ" از توابع شهرستان‌های هریس، ورزقان و اهر آغاز شد، افزود: امیدواریم بازسازی تمام واحدهای آسیب‌دیده منطقه قبل از آغاز فصل سرما به پایان برسد.

وی با بیان اینکه با تجربه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اهتمام سایر مسئولان استانی امکان ساخت همه واحدهای مورد نیاز در مدت مقرر امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: تمام نقشه‌های فنی، مصالح و تسهیلات در پای کار تحویل داده خواهد شد تا مردم خودشان بازسازی را انجام دهند.

محمدی با بیان اینکه نمایندگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای آسیب‌دیده مستقر شده‌اند تا به سئوالات و مشکلات مردم در بازسازی منازلشان پاسخگو باشند، افزود: بانک مسکن نیز تسهیلات مورد نیاز برای این کار را در محل روستاها ارائه خواهد کرد تا نیازی به مراجعه حضوری روستاییان به شهر نباشد.

وی با بیان اینکه 17 هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده استان بازسازی می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد شش هزار و 400 واحد در روستاهای هریس، شش هزار واحد در ورزقان و دو هزار و 600 واحد در اهر و بقیه نیز در روستاهای زلزله‌زده تبریز و دیگر مناطق زلزله‌زده بازسازی خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول