اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

300 روستای اهر، هریس و ورزقان از زلزله آسیب دیده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از وارد شدن خسارت جدی به 300 روستای شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان بر اثر زلزله خبر داد.

300 روستای اهر، هریس و ورزقان از زلزله آسیب دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر اصغری صبح امروز در نشست مشترکی با مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه برای هر یک از اهالی این روستاها یک میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، سه میلیون تومان برای خانه‌های آسیب‌دیده و 12.5 میلیون تومان وام کم‌بهره با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود، افزود: مبلغ این وام در شهرستان‌های زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان و نیز روستاهای شهرستان تبریز مصوب شده و در اختیار آسیب‌دیدگان از زلزله‌ و افراد دارای مسکن کم‌دوام و بی‌دوام قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در طول دولت نهم و دهم، 93 هزار مسکن روستایی موفق به دریافت وام شده‌اند، گفت: 73 هزار واحد مسکن روستایی نیز تاکنون مقاوم‌سازی شده و پایان کار دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گفت: آسیب‌دیدگان از زلزله و صاحبان اماکن مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام باید از فرصت استفاده کنند و با اخذ وام مصوب نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی اماکن خویش با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدام کنند.

وی افزود: زندگی روستاییان در مناطق زلزله‌زده وابسته به احشام و مزارع است و تسهیلات لازم را برای بهره‌مندی روستاییان از این وام‌ها فراهم کرده‌ایم.

صفری با بیان اینکه دولت خط اعتباری ویژه‌ای را برای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی در نظر گرفته است، افزود: نقش محوری بخشداران و دهیاران در اجرای عملیات امدادرسانی و اسکان موقت روستاییان زلزله‌زده برجسته بوده و دهیاران بازوهای اجرایی قوانین دولت در این خصوص و مسئول رعایت نظم و انضباط در ساماندهی مناطق زلزله‌زده هستند و باید امکانات و اختیارات لازم در این زمینه به آنها داده شود.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول