اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

هزینه 4 میلیارد ریالی برای خدمات زیربنایی مسکن مهر درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: تاکنون برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر 4 میلیارد و 31 میلیون ریال هزینه شده است.

هزینه 4 میلیارد ریالی برای خدمات زیربنایی مسکن مهر درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی اظهار کرد: تاکنون برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر این شهرستان اعتباری معادل 4 میلیارد و 31 میلیون ریال هزینه شده و در سال جاری نیز مبلغ 580 میلیون ریال برای توسعه این خدمات پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 286 واحد مسکونی مسکن مهر در شهر اسدیه با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد و 200 میلیون ریال در دست احداث است، گفت: از این تعداد 161 واحد عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و متقاضیان در واحدها سکونت دارند.

فرماندار درمیان افزود: در بخش خدمات روبنایی سایت مسکن مهر شهرستان عملیات اجرایی یک باب مسجد و یک واحد آموزشی به پایان رسیده، همچنین یک واحد آموزشی دیگر در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی 50 درصد دارد.

براتی از واگذاری یک‌هزار و 348 قطعه زمین در شهرها و روستاهای شهرستان از ابتدای سال 84 تاکنون به منظور ساخت واحد مسکونی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 246 قطعه در قالب اراضی 99 ساله و مابقی به صورت ملکی به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

وی یادآور شد: همچنین از سال 84 تاکنون عملیات احداث یک‌هزار و 946 واحد مسکونی در قالب نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سطح روستاهای شهرستان آغاز شده که از این تعداد عملیات اجرایی یک‌هزار و 107 واحد به اتمام رسیده و مردم از نعمت واحد مسکونی مقاوم برخوردار شده‌اند.

فرماندار درمیان افزود: 20 واحد مسکونی نیز با همکاری خیران نیکوکار ویژه محرومان در مرکز شهرستان احداث شده که در آغاز سال جاری در اختیار آنان قرار گرفته و هم‌اکنون در آن ساکن هستند.

براتی از احداث 36 واحد مسکونی در شهرستان در قالب مسکن معلولان خبر داد و گفت: از این تعداد 24 واحد دارای پیشرفت فیزیکی 70 درصدی و 12 واحد دارای پیشرفت فیزیکی 20 درصدی هستند.

وی با بیان این مطلب که مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی مردم به ویژه جوانان است و حل این مشکل توانمندسازی و شکوفایی اقتصادی خانوارها و در نتیجه جامعه را به دنبال دارد، ساخت مسکن مهر را یکی از برجسته‌ترین اقدامات دولت نهم و دهم برای خانه‌دار شدن مردم برشمرد.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول