اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شاعران پیام انقلاب حسینی و فرهنگ انتظار را بسط دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شاعران متعهد و انقلابی باید با ذوق و شوق خود پیام انقلاب حسینی و فرهنگ انتظار را به بهترین شکل ترویج و گسترش دهند.

شاعران پیام انقلاب حسینی و فرهنگ انتظار را بسط دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در دیدار با جمعی از نویسندگان و شاعران اردبیل اظهار داشت: ما با بهره‌گیری از ظرفیت شعر و ادب می‌توانیم بهترین مفاهیم دینی و ارزشی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم که در این زمینه شاعران از بهترین ابزار و برنده‌ترین شیوه‌های تبلیغی و ترویجی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: شعرا با تعمیق و پرورش عواطف انسانی و توجه به اصالت آن می‌توانند زیباترین و نافذترین تأثیرگذاری را در جامعه اسلامی داشته باشند تا همه افراد جامعه متناسب با فرهنگ معنوی و ارزش‌های متعالی بتوانند پیام شایستگی نظام و انقلاب اسلامی را به خارج از مرزها انتقال دهند.

عاملی از شعرا به عنوان سفیران اندیشه‌های بارور اسلامی، دینی یاد کرد و افزود: مستعدترین بستر و شرایط در نظام اسلامی ما برای شعرا و فرهیختگان به وجود آمده است تا در حساس‌ترین مقطع پیام اصیل اسلام را که روح آزادی و عدالت است، توسعه داده و در جامعه به تقویت این جبهه کمک کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود بیان کرد: جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به بالندگی اعتقادات و باورها و همچنین تقویت بسط‌های اعتماد و اعتقاد اسلامی نیاز دارد تا با پشت سر گذاشتن بسیاری از ارزش‌ها بتواند جایگاه جهانی و بین‌المللی خود را به نمایش بگذارد.

وی حساسیت شرایط و مقطع کنونی را بیان کرد و ادامه داد: در این شرایط سرنوشت‌ساز آن چه که ارزشمند به شمار می‌رود تکیه بر اصول آرمانی و دینداری و همه فهم جامعه اسلامی است که شعرا و هنرمندان می‌توانند در انتقال آن سهیم باشند.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل تاکید کرد: نظام استکباری نیز از طریق رسانه‌ها و برخی ابزارهای هنری و فرهنگی سعی می‌کند عمق اندیشه‌ها و اعتقادات نسل آینده ما را مورد هدف‌گذاری قرار دهد تا ظرفیت‌های کامل و مؤثری را به پیکره نظام اسلامی و اندیشه نسل سوم و چهارم آن وارد کند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل نیز از برگزاری کارگاه شعر آیینی در اردبیل خبر داد و گفت: استان اردبیل در حمایت و تقویت از شاعران مذهبی، دینی و همچنین سلحشور عاشورایی جایگاهی ممتاز در کشور دارد.

ساسان ناطق افزود: در کنار تقویت جبهه فرهنگی و هنری ما توجه ویژه به شهرستان‌ها به خصوص مناطق مرزی را در اولویت قرار دادیم تا با تکیه بر توانمندی‌های خود بتوانیم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی ظهور و بروز شاعران جوان را یک فرصت بی‌نظیر در خلق آثار ممتاز توصیف کرد و اظهار داشت: شاعران جوان از تجربیات شاعران با تجربه و پیر استان الگو می‌گیرند تا بتوانند در رتبه و مرتبه ممتازی قرار بگیرند.

در پایان این مراسم از شاعران برجسته استان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد و تعدادی از شاعران نیز با قرائت جدیدترین اثر خود به مجلس حال و هوای خاص بخشیدند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول