اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فرهنگ انتظار نمودی از هویت امت اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ انتظار نمودی آشکار از هویت اصیل امت اسلامی و جامعه متدین است.

فرهنگ انتظار نمودی از هویت امت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم جشن روز نیمه شعبان در شهر نمین، اظهار داشت: جامعه اسلامی ما با تکیه بر دو فرهنگ عاشورا و انتظار توانسته است مستکبران را به زانو درآورد و انقلاب اسلامی ایران می‌تواند مقدمه و تمهیدی خوب برای برقراری حکومت آخرالزمان باشد.

وی با اشاره به تحولات جهان اسلام و تلاش استکبار جهانی برای از بین بردن پشتوانه غنی فکری و اعتقادی این جنبش حقیقی، تصریح کرد: دشمنان همیشه سعی کرده‌اند با ضربه وارد کردن به باور و اعتقاد امت‌ها در حوزه شهادت‌طلبی و انتظار آمال و آرزوهای خود را جامه عمل بپوشانند در حالی که چنین تفکری امروز مذموم و رد شده است.

‌این مسئول با اشاره به اینکه ‌فرهنگ‌ مهدویت‌ پیام‌‌آور بیداری‌ و آگاهی‌ امت‌ بزرگ‌ اسلام‌ و زمینه‌‌ساز درک‌ فرهنگ‌ دینی‌ است تصریح کرد: توسعه فرهنگ مهدویت در پیشگیری‌ بنیادی‌ از تهاجم‌ و شبیخون‌ فرهنگی‌ موثر است و ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه موجب ایجاد نشاط‌ و امید در آن‌ جامعه‌ می‌شود‌ و افراد جامعه را در برابر تمام بیماری‏های معنوی بیمه می‏کند.

ستوده افزود: جامعه‌ای‌ که‌ به‌ آینده‌ اعتقاد دارد و بر آن‌ باور است‌ که‌ عصری‌ دگر فرا خواهد رسید که‌ متفاوت‌ از وضع‌ موجود است و به‌ اصطلاح‌ مدینه‌ فاضله‌ معیار دارد می‌تواند زندگی‌ امروز خود را نیز بر اساس‌ مدل‌ کامل‌ سازمان‌ دهد.

وی بر ضرورت کاربردی کردن فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کرد و گفت: برای‌ کاربردی‌ کردن‌ فرهنگ‌ مهدویت‌ باید در عرصه‌های‌ مختلف‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و جامعه‌ علمی‌ تلاش شود که نخستین‌ کار نیز در این‌ زمینه‌ ترویج‌ صحیح‌ فرهنگ‌ مهدوی‌ در میان‌ نسل‌ جوان‌ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: لازم است فرهنگ‌ مهدوی‌ را در مدارس‌ و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های‌ خود مطرح‌ و ترویج‌ کنیم که برای‌ این‌ کار یک‌ فعالیت‌ بسیجی‌ وار و فراگیر لازم‌ است.

ستوده در پایان سخنان خود وظیفه همگان را تلاش برای توسعه فرهنگ مهدویت دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم که جامعه نشانه‌ای از انتظار فرج داشته باشد و با استفاده از امکانات روز به صورت مداوم به فرهنگ سازی در باب مهدویت مشغول باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول