اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه دارالفنون توس مشهد:

تحقق فرهنگ انتظار در جامعه دستیابی به وعده‌های الهی است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه دارالفنون توس مشهد تحقق فرهنگ انتظار در جامعه را رسیدن به وعده‌های الهی دانست و گفت: زمانی احساسات ما می‌تواند مفید باشد که با ویژگی امید و انتظار در خود جای داده باشد.

تحقق فرهنگ انتظار در جامعه دستیابی به وعده‌های الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ابوالحسن ایپکچی ظهر امروز در سومین همایش مهدی یاوران به موضوع "باور به آینده، نیاز به انتظار"، در فرهنگ‌سرای انتظار مشهد اظهار داشت: امروز با توجه به اینکه در عصر اطلاعات به سر می‌بریم،‌ باز هم یکی از مهم‌ترین مسائل امروز انتظار است، چه طور انتظار شکل می‌گیرد و با اعتقاد با این عقیده در جامعه رشد کرد.

مدیر موسسه دارالفنون توس مشهد، تحقق فرهنگ انتظار در جامعه رسیدن به وعده‌های الهی دانست و افزود: زمانی احساسات ما می‌تواند مفید باشد که با ویژگی امید و انتظار در خود جای داده باشد، زیبایی‌هایی که باید یک جامعه انسانی وجود داشته باشد، می‌توان در جامعه منتظر جست‌وجو کرد.

وی نیاز عصر ما در جهان اطلاعات، را شناخت و حرکت در مسیر شکل گیری جامعه منتظر دانست و افزود: امید به آینده روشن، قدرت یادگیری در جامعه افزایش می‌دهد، بهره‌وری آموزشی رشد پیدا می‌کند، افزایش نشاط، شادابی، گسترش عدالت نیز به دست می‌آید.

ایپکچی افزود: امروز غرب کتاب‌هایی را عرضه کرده است با عنوان مهارت‌های زندگی که نحوه شاد زیستن، امیدواری، زیبایی را در این کتاب معنی می‌کند، در صورتی که ائمه معصوم (علهیم السلام) درهر دوره راه‌های زیبا و زندگی شاد زیستن را برای ما بیان کردند و امروز جامعه مهدی یاور یا جامعه منتظر همان جامعه‌ای است که می‌‌توان تمام زیبایی‌های حقیقی را در آن پیدا کرد.

وی با بیان اینکه جامعه مهدوی، تنها جامعه دور از هرگونه آلودگی اجتماعی و اخلاقی است، افزود: وظیفه مردم مشهد که در جوار حضرت رضا (ع) زندگی می‌کنند، باید حرکت به سمت جامعه مهدوی باشد، مهدی یاوران مشهد باید تلاش کنند با تهیه بسته فرهنگی که محتوای آن شناخت امام زمان (عج) به زائر امام رضا (ع) هدیه دهند، تا فرهنگ مهدویت در سایر نقاط کشور و حتی دنیا گسترش پیدا کند، بنابراین باید در مشهد مقدس امید به آینده بالا باشد تا عنصر شکل بگیرد.

مدیر موسسه دارالفنون توس مشهد، در ادامه با بیان اینکه دشمن از دو عنصر جهاد و شهادت که از ویژگی‌های جامعه منتظر امام زمان (عج) است هراس دارد.

افزود: دشمنان اسلام ناب محمدی به این نتیجه رسیدند، که این دو عنصر شیعه را شکست ناپذیر کرده است، دشمن از قدرت جهادو جهادگری شیعه می ترسد، به همین خاطر تلاش می کند که با کار کردن بر روی ذهن های  کودکان دبستانی تا قشر جوان ما ، ذهن آنها را نسبت به آینده تغییر دهد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا بر روی دو نقطه مدارس ابتدایی و حوزه های علمیه در ایران دست گذاشته است، افزود: وقتی بتواند مدارس ابتدایی را بکوبد دانشگاه‌ها از بین می‌روند، و وقتی حوزه‌های علمیه تحت تاثیر موارد اعتقادی آمریکا قرار گیرند، اعتقاد جامعه اسلامی تغییر می‌کند.

ایپکچی با بیان اینکه باور به آینده باید در جامعه اسلامی تقویت شود، افزود: امام زمان (عج) کسی است که هر نوع مسئله را حل می‌کند، بنابراین انتظار و امید به جامعه مهدوی فرآیندی فعال و پویایی است که باید از آن مراقبت کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول