اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی خبر داد

راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این استان خبر داد.

راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد با محوریت امام جمعه مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها متناظر با دفتر استان با محوریت ائمه جمعه راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد علاوه بر مراکز عبادی، باید مراکز علمی و آموزشی هم باشند، افزود: جهانی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم به شدّت در مادیات و جاذبه‌های دنیوی و نفسانی غرق شده و به وسیله فساد، بی‌عدالتی، جنگ، مشکلات اخلاقی و روانی تهدید می‌شود و تنها داروی شفا بخش و نجات‌دهنده انسان از ناملایمات که می‌توان تجویز کرد، ارتباط با ذات لایزال الهی و پیوستن به چشمه‌های رحمت وی است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا تصریح کرد: نماز به عنوان بارزترین جلوه ارتباط خالق با مخلوق و مسجد به عنوان مکان مقدس برای انجام این فریضه نقش بی‌بدیل و مهمی در حرکت بشر به سوی کمال دارد.

وی اظهار کرد: اگر میزان معرفت جوانان به معارف و آموزه‌های دینی از رشد مطلوبی بهره‌مند باشد شخصیت دینی آنان به گونه‌ای شایسته شکل خواهد گرفت و هنگام ورود به جامعه اسلامی تأثیر به سزایی در آن جامعه پدید می‌آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه مساجد با برنامه‌های خود کارکردهای مهم در ابعاد فرهنگی- سیاسی اجتماعی و تعلیمی- تربیتی دارند، گفت: مسجد یکی از امتیازات اسلام و متعلق به مردم و جایگاه عبادت و ارتباط انسان با پروردگار است و بنا بر تعریف نبی مکرم اسلام خاتم‌النبیین حضرت محمد (ص) مسجد جایی است که شرافت حضور انبیاء را داشته باشد و اطلاق خانه خدا بر آن صدق کند.

وی تصریح کرد: مسجد مکانی بی‌بدیل است که می‌تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه‌های دینی بارور و روح خداجویی و عدالت خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه‌دار سازد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم مسجد در جذب جوانان، امام جماعت است که در جهت دادن فعالیت‌ها مؤثر است، گفت: امام جماعت به عنوان کانون مرکزی ارتباطات در مسجد مورد توجه همه مراجعان مسجد است.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام جماعت مسجد افزود: آگاهی و شناخت کامل به متون دینی و فقهی، ایمان نسبت به عقاید و گفتارهای خود، عامل بودن به احکام شرعی و اخلاقیات و اخلاق خوش و انس با جوانان از مهم‌ترین ویژگی‌های یک امام جماعت به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه ائمه جماعات در مساجد باید محور اصلی باشند، گفت: با توجه اینکه دستگاه‌های فرهنگی فعالیت‌های متعددی در حوزه مساجد انجام می‌دهند، نباید مدیریت و محوریت مساجد که ائمه جماعت هستند، فراموش شوند.

وی اظهار کرد: تنوع برنامه‌های مسجد من‌جمله راه اندازی کتابخانه، انجام برنامه‌های هنری و ورزشی و احیاء مناسبت‌ها در کنار برنامه‌های فرهنگی در موفقیت و احیاء جایگاه مسجد بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا تبیین جایگاه مساجد به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه‌های دین، معنویت و اخلاق اسلامی، شناساندن اهمیت و نقش مساجد در حیات اجتماعی جامعه، ایجاد و فراهم کرد محیط‌های مناسب فرهنگی، مذهبی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، جلب مشارکت مردم در مساجد، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی واحد و هماهنگ در زمینه فعالیت‌های گوناگون مساجد، احیاء و تقویت اندیشه اسلامی در جامعه و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی، اولویت‌دادن به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول