اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش مرکز مدیریت حوز‌ه‌های علمیه خواهران:

برنامه درسی حوزه‌های خواهران ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ابلاغ برنامه درسی سال تحصیلی 91ـ 92 دوره هفت‌ ساله حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

برنامه درسی حوزه‌های خواهران ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، فریده داودی با اشاره به اینکه طلاب ورودی حوزه‌های علمیه خواهران با مدرک سوم راهنمایی، دوره عمومی (کارشناسی) را در هفت سال پشت سر می‌گذرانند اظهار کرد: برنامه درسی این طلاب برای سال تحصیلی آینده اکنون ابلاغ شده است.

وی تعداد مجموع واحدهای درسی این دسته از طلاب را در دوره عمومی 266 واحد ذکر کرد و یادآور شد: از این میان 76 واحد دروس مربوط به سیکل و 190 واحد دروس مشترک با داوطلبان دارای دیپلم به شمار می‌رود.

مدیر آموزش عمومی و تکمیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در برنامه درسی سال جاری دوره هفت ‌ساله عنوان درس‌ها و متونی که تدریس بر اساس آنها انجام خواهد شد، ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از مدارس علمیه خواهران داوطلبان را با مدرک سوم راهنمایی جذب می‌کنند افزود: سایر مدارس علمیه خواهران طلاب را با حداقل مدرک دیپلم پذیرش می‌کنند.

داودی تعداد افراد دارای مدرک سیکل که امسال برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ثبت‌نام کرده و به مصاحبه معرفی شده‌اند را 303 نفر دانست و افزود: نتایج نهایی پذیرش این دسته از طلاب همزمان با سایر طلاب مقطع سطح دو، 23 مرداد ماه اعلام خواهد شد.

وی تعداد مدارس علمیه‌ای که در سال تحصیلی 91ـ 92 طلاب را با مدرک سیکل پذیرش خواهند کرد، هشت مدرسه عنوان کرد و افزود: این مدارس علمیه در مسجد سلیمان، کامیاران، فارسان، احمدآباد یزد، علی‌آباد کتول، شاهرود، عسلویه، فهرج و تهران قرار دارند.

مدیر آموزش عمومی و تکمیلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعداد طلابی که با مدرک سیکل در حوزه مشغول به تحصیل هستند را هزار و 274 نفر برشمرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول