اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری کرمان

طلاق‌های عاطفی تاثیرات نامطلوبی بر فرزندان دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان کرمان از طلاق عاطفی به عنوان خطری بزرگ برای جامعه نام برد و گفت: این نوع طلاق بر زوج‌ها و فرزندان آنها تأثیرات نامطلوبی دارد.

طلاق‌های عاطفی تاثیرات نامطلوبی بر فرزندان دارد

ماشاالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه طلاق‌های عاطفی در جامعه زیاد شده است، اظهار داشت: زوج‌هایی در جامعه حضور دارند که سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند، اما هیچ‌گونه تعاملی با هم ندارند.

وی گفت: جبر اجتماعی بعضی از زوج‌ها را وادار به زندگی مشترک می‌کند و آنها با طلاق عاطفی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

ابراهیمی از طلاق عاطفی به عنوان خطری بزرگ نام برد و تصریح کرد: این نوع طلاق بر زوج‌ها و فرزندان آنها تأثیرات نامطلوب و مخربی دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مشاوره در بین مردم ما نهادینه نشده است، افزود: خودخواهی زن و یا مرد موجب می‌شود که از مراجعه به مشاور خودداری کنند و راهکارهای مؤثر را فرا نگیرند.

ابراهیمی بیان داشت: همان طور که یک فرد سرماخورده به درمان نیاز دارد، زمانی که مشکلات خانوادگی بروز می‌کند، افراد باید به متخصصان مذهبی، اجتماعی و روانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات خانوادگی به درمان نیاز دارد، ابراز داشت: خانواده‌ها باید برای رفع مشکلات خود به مشاوران و متخصصان مراجعه کنند.

ابراهیمی از فعالیت مطلوب واحدهای مشاوره در کرمان خبر داد و ابراز داشت: 30 درصد پرونده‌های ارجاع شده به واحدهای مشاوره به صلح و سازش می‌رسد.

وی هدف از فعالیت واحدهای مشاوره در زمینه کاهش بحران‌های بعد از طلاق را جلوگیری از تکرار شکست در زندگی افراد و وقوع طلاق برشمرد.

ابراهیمی از آغاز به کار کارگروه صیانت از نهاد خانواده از یک ماه گذشته در کرمان خبر داد و بیان داشت: این کار گروه در واقع یک اتاق فکر است و طرح‌ها و راهکارهایی را ارائه می‌کند.

وی اذعان داشت: این کار گروه در زمینه ارائه مهارت‌های زندگی برای کاهش اختلافات خانوادگی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول