اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

طلاق عاطفی در خانواده‌ها خطرناک است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در بیرجند طلاق عاطفی در خانواده‌ها را بسیار خطرناک دانست.

طلاق عاطفی در خانواده‌ها خطرناک است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام رضا احسانیان پیش از ظهر امروز در جمع مربیان خوسف اظهار داشت: یکی از نهادهای اجتماعی بسیار مهم که در روند بقای نسل بشر تأثیر به سزایی دارد خانواده است.
وی در مورد نقش و جایگاه خانواده در اسلام و تفاوت جایگاه آن در مجامع غربی مطالبی ارائه کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه دیدگاه جوامع غربی را نسبت به خانواده یک دیدگاه تجاری مطرح کرد و در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی مترتب بر پدیده طلاق به ویژه طلاق عاطفی در خانواده‌ها سخنرانی بیان کرد.
احسانیان داشتن وفاق، همدلی و گذشت را مهم‌ترین فاکتور در تحکیم بنیان خانواده برشمرد و از مرد در خانواده به عنوان کوهسار یاد کرد که اعضای خانواده از این چشمه‌سار سیراب می‌شوند.
وی با اشاره به کلام استاد شهید مرتضی مطهری، ابراز شخصیت زن و شوهر نسبت به یکدیگر، داشتن صبر و حوصله در انجام امور و عدم تداخل مسائل کاری و خانوادگی را از دیگر عوامل تحکیم خانواده برشمرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در مورد حقوق متقابل والدین نسبت به یکدیگر و فرزندان، آراستگی ظاهری  و نقش زن در خانواده مطالبی بیان کرد و سلامت جامعه را در گرو سلامت خانواده عنوان کرد.
احسانیان نبود تربیت صحیح در خانواده‌ها را از مهم‌ترین دلایل به خطر افتادن امنیت عمومی جامعه دانست.
وی یادآور شد: ارائه راهکارهای مهم برای داشتن خانواده سالم و فرزندانی مؤدب به آداب اسلامی و در نتیجه داشتن جامعه‌ای سالم که منجر به بینش سیاسی و دینی آحاد جامعه و آماده مبارزه با هجمه فرهنگی دشمنان می‌شود ضروری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول