اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول در وزارت آموزش و پرورش:

طلاق عاطفی همسران موجب بزهکاری فرزندان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اولیا و خانواده سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: طلاق عاطفی خانواده‌ها موجب بزهکاری فرزندان می‌شود.

طلاق عاطفی همسران موجب بزهکاری فرزندان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین جعفری ظهر امروز در همایش تجلیل از خانواده‌های برتر استان در دارالقرآن کریم زنجان اظهار داشت: خانواده مهم‌ترین نهاد در ایجاد یک اجتماع سالم است.
وی خاطر نشان کرد: همسران باید علاوه بر دقت در تربیت فرزندان به مسائل روحی و روانی آنها نیز توجه بسیاری داشته باشند.
معاون اولیا و خانواده سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زندگی دو نفر در کنار هم بدون هیچگونه احساس و محبت به همدیگر موجب بزهکاری فرزندان می‌شود، اضافه کرد: خانواده‌ها باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی اذعان داشت: در حال حاضر در بسیاری از خانواده‌ها همسرانی وجود دارند که با وجود زندگی در کنار هم هیچ حسی نسبت به یکدیگر نداشته و فقط نقش یک زن و شوهر را بازی می‌کنند.
جعفری با تاکید بر لزوم پر کردن خلاء‌های عاطفی توسط همسران یادآور شد: زن و شوهر باید توجه داشته باشند که رفتار آنها در عملکرد فرزندان تاثیر ویژه‌ای دارد.
وی با اشاره به زندگی افراد بزهکار در جامعه امروزی اضافه کرد: یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که موجب بزهکاری نوجوانان می‌شود، رفتار سرد و بی‌روح والدین آنها در قبال یکدیگر است.
معاون اولیا و خانواده سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قرآن کریم نیز تاکید بسیاری بر ایجاد محبت در بین دو همسر شده است، افزود: بسیاری از بزرگان دین اسلام با عشق و مودت با یکدیگر زندگی کرده و زندگی موفقی داشته‌اند.
وی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) یادآور شد: این دو بزرگوار همراه با قناعت در زندگی بسیار خوشبخت بوده و الگوی همه مسلمانان در جهان هستند.
جعفری اظهار داشت: در زندگی بزرگان دین مودت و دوستی بر روابط دو همسر حکومت کرده و به همین علت زندگی سعادتمندانه‌ای را در کنار یکدیگر داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و اولیا باید نحوه تربیت فرزند را از الگوهایی که در آیات قرآن و در اسلام مشخص شده یاد بگیرند.
معاون اولیا و خانواده سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه خانواده یک نهاد الهی است، یادآور شد: باید همه نیازهای عاطفی افراد در این نهاد تامین شده و اجازه تامین احساس و نیازهای عاطفی فرزندان در خارج از نهاد خانواده داده نشود.
وی در ادامه با اشاره به نقش موثر انجمن اولیا و مربیان در تربیت و افزایش میزان یادگیری دانش‌آموزان یادآور شد: در حال حاضر تعاملات خوبی بین انجمن اولیا و مربیان وجود دارد.
جعفری همچنین با اشاره به راه‌اندازی اتاق‌های فکر در مدارس استان‌های مختلف اضافه کرد: این امر نیز موجب بهره‌مندی بهتر از استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول