اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند خبر داد

اطعام‌ 1100 نفر در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: در راستای اجرای نیت واقفین خیراندیش این شهرستان در ماه مبارک رمضان یک هزار و صد نفر اطعام‌دهی شدند.

اطعام‌ 1100 نفر در ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی اوقاف عمل به نیات واقفان نیک‌اندیش است، اظهار کرد: در همین راستا در ماه مبارک رمضان میزبان یک هزار و 100 نفر از مردم عزیز شهرستان نهاوند بودیم.

وی با بیان اینکه از محل موقوفات مرحوم سید یدالله فاطمی که در سال 1323 اموالی را وقف اطعام‌دهی در ماه مبارک رمضان کرده‌اند در روستای عنبر قنبر شهرستان نهاوند بنا به نیت آن مرحوم، 700 نفر اطعام‌دهی شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه 400 نفر نیز از محل درآمد واقفان خیراندیش شهرستان مرحوم محمدحسین زمانیان، حاج خداکرم و ظفرالسلطان بوده، افزود: این واقفان نیک‌اندیش نام خود را برای همیشه جاودانه کرده و مادامی که زندگی جریان دارد برای این واقفین خیراندیش صالحات و باقیات نوشته می‌شود چرا که اهمیت امر اطعام‌دهی به روزه‌داران مورد تأکید بسیاری در دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه اطعام‌دهی و توجه به ایتام از موارد مورد تأکید ائمه اطهار(ع) و دین مبین اسلام است، بر لزوم اهتمام واقفان خیراندیش در این زمینه صحه گذاشت.

عزیزی وقف در زمینه‌های مختلف دینی و قرآنی و اجتماعی را گامی ارزشمند در راستای نهادینه شدن فرهنگ شیعی دانست و گفت: در راستای تحقق این هدف متعالی همه مردم عزیز باید با توجه به نیات روز جامعه گام بردارند.

وی در پایان سخنان خود از واقفان نیک‌اندیش و مردم خداجوی این شهرستان درخواست کرد با وقف اموال خود با نیات مطابق با نیازهای روز جامعه همچون ترویج و توسعه علوم و معارف قرآنی، ایجاد موقوفاتی با نیت عمران و آبادانی بقاع متبرکه و همچنین ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان راهگشای مسایل و مشکلات همنوعان خود باشند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول