اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

تعداد کم مساجد زیبنده شهر یاسوج نیست

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موضوع مسجد و توسعه و ساخت آن هر چه قدر کار شود، باز هم کم است و اکنون در شهر یاسوج با کمبود مسجد روبه‌رو هستیم که زیبنده پایتخت طبیعت ایران نیست.

تعداد کم مساجد زیبنده شهر یاسوج نیست

رضا پارسیان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مسجد در دین اسلام جایگاه والایی دارد که لازم است با درک بهتری از جایگاه مساجد برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری در این زمینه به خرج دهیم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید همزمان هم به فکر کمیت باشیم و هم کیفیت، برنامه‌ها را بالا ببریم تا بتوانیم از مساجد بیشتر از این‌ها بهره معنوی ببریم.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزاری بسیار ضعیف هستیم، گفت: تعداد مساجد ما بسیار کم هستند و این کمبود در شهر یاسوج مرکز استان وضعیت بدتری دارد.

پارسیان‌نژاد تاکید کرد: هماهنگی و انسجام و ممانعت از موازی‌کاری در مساجد و برنامه‌های فرهنگی مرتبط با آن‌ها امری ضروری است که نباید از آن غافل باشیم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هنر، نقش بسیار زیادی در معرفی مساجد و جذب جوانان به سمت مسجد دارد که در این استان نیز از قدرت هنر در این رابطه بهره گرفته شد.

وی به شعر‌خوانی آیینی یک شاعر هم‌استانی در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: این تنها نمونه‌ای از فعالیت‌های دینی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در حوزه دین است.

پارسیان‌نژاد با بیان اینکه هنرمندان ما در حوزه دین فعال هستند، تصریح کرد: آثار هنری تولید شده در حوزه نماز و مسجد می‌تواند بسیار مؤثر باشد و تاکنون هم آثاری در این زمینه وجود داشته است.

وی یادآور شد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اینگونه است و به‌طور کلی هنرمندان این استان در حوزه نماز و مسجد فعالیت دارند.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نمایشگاهی که به مناسبت هفته جهانی مساجد در این استان برگزار می‌شود، حوزه هنری، فعالیت‌ها و آثار هنری هنرمندان خود را در قالب یک غرفه در معرض دید مردم قرار می‌دهد.

پارسیان‌نژاد تاکید کرد: مسجد آن‌قدر اهمیت و قداست دارد که هر چه در این زمینه کار کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم، باز هم کم است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج، مساجد بسیار کمی دارد که باید با استفاده از ظرفیت مردمی نسبت به ساخت مساجد جدید اقدام شود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول