اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جمعیت هلال احمر قم صورت گرفت

توزیع 330 هزار بسته غذایی بین زلزله‌زدگان تبریز

خبرگزاری فارس: جمعیت هلال احمر استان قم بیش از 330 هزار بسته مواد غذایی بین زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی توزیع کرده است.

توزیع 330 هزار بسته غذایی بین زلزله‌زدگان تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی صبح روز شنبه با موضوع امدادرسانی به زلزله‌زدگان و کمک به آسیب‌دیدگان با حضور رؤسای کارگروه تشکیل جلسه داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در مورد عملکرد جمعیت هلال احمر در منطقه زلزله‌زده گفت: تا ساعت 11 روز 28 مرداد، 24 هزار و 222 چادر امدادی برای اسکان اضطراری برپا شده است که حدود 96 هزار و 888 نفر در این چادرها اسکان یافته‌اند و با توجه به سردی هوا در منطقه، سریعأ باید در مورد اسکان دائمی و بازسازی خانه‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

وی گفت: همچنین 63 هزار و 683 ست اقلام زیستی و 330 هزار و 373 بسته غذایی بین زلزله‌زدگان توزیع شده است و در کنار چادرها 628 سرویس بهداشتی تاکنون نصب شده است.

خلیل‌الله سائلی افزود: هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج و دیگر سازمان‌ها ورود بسیار خوبی در منطقه آسیب دیده داشته‌اند به طوری که همدلی و همکاری و هم‌افزایی در صحنه بسیار مشهود بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر آرامش در منطقه برقرار است و با کمک هلال احمر و دیگر سازمان‌ها تیم‌های تخصصی حمایت روانی و دیگر تیم‌های درمانی و توانبخشی به آذربایجان اعزام می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن اشاره به نیاز کنونی زلزله‌زدگان بیان داشت: در حال حاضر نیاز مهم و ضروری زلزله‌زدگان بسته‌های بهداشتی و مواد غذایی است و در تلاش هستیم بتوانیم با کمک مردم این مایحتاج اساسی را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: از تمام هم‌استانی‌های عزیز درخواست می‌شود که کمک‌ها به صورت نقدی و به شماره حساب 99999 بانک ملت به نام جمعیت هلال احمر واریز و یا تحویل پایگاه‌های جمع‌آوری هلال احمر شود و نیز کمک‌های غیر نقدی شامل مواد غذایی فاسد نشدنی، آب معدنی، پتو و... باشد.

سپس مدیرکل بحران استانداری قم گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سیاست‌های کلی پیشگیری از بحران ابلاغ شده و با تدابیری خوب وزارت کشور، هلال احمر و دیگر سازمان‌های درگیر این بحران به خوبی کنترل و مدیریت شده است.

وی افزود: در سال 82 طبق دستور مقام معظم رهبری کارگروه مقاوم‌سازی در شهرها و روستاها ابلاغ شده است که باید این دستورالعمل در تمام استان‌ها با سرعت بیشتری اجرایی شود.

اوروجی تصریح کرد: مهمترین کار در حال حاضر بازسازی و حمایت روحی و روانی مردم در مناطق زلزله‌زده است و شاید این امر از بازسازی خانه‌ها هم ضروری‌تر باشد بنابراین اعزام این گروه باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با اشاره به کمک‌های نقدی در ادارات و سازمان‌ها تصریح کرد: ادارات و سازمان‌های دولتی می‌توانند با اختصاص دادن بخشی از حقوق خود با عنوان ابراز همدردی با مردم زلزله‌زده آذربایجان کمک بزرگی در رفع این مشکل کنند.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول