اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

314 روستا آذربایجان در زلزله آسیب جدی دیده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حادثه زلزله در اهر، ورزقان و هریس از نظر خرابی و تخریب اماکن روستایی بسیار وسیع بوده است، گفت: در این زلزله 314 روستای استان آسیب جدی دیده و 300 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

314 روستا آذربایجان در زلزله آسیب جدی دیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با سفیر جمهوری ارمنستان در تهران اظهار کرد: امیدواریم چنین حوادثی برای هیچ یک از کشورها و ملت‌ها رخ ندهد اما در چنین مواقعی امدادرسانی و کمک به مناطق حادثه‌دیده از سوی کشورها بسیار مهم و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه حادثه زلزله اخیر در اهر، ورزقان و هریس از نظر خرابی و تخریب اماکن روستایی بسیار وسیع بوده است، گفت: در این زلزله 314 روستای آذربایجان‌شرقی آسیب جدی دیده و 300 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

بیگی اضافه کرد: شدت و قدرت تخریبی این زلزله مثل زلزله بم بود، اما از آنجایی که وقوع این زلزله در ساعات روز بود از نظر جانی تلفات کمتری داشته است.

وی گفت: عملیات اسکان موقت زلزله‌دیده‌ها آغاز شده و تاکنون 74 هزار نفر به چادرهای مهیا شده منتقل شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: گام‌های اساسی برای ساخت 22 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار پیام تسلیت دولت و ملت کشورش را به استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز کرد و گفت: این حادثه ناگوار نه تنها برای ملت ایران تأثر برانگیز بود بلکه تمام ملت‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

گیریگور آراکلیان افزود: برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی پنج کامیون از کمک‌های امدادی جمهوری ارمنستان از ایروان عازم این مناطق شده و تا ساعاتی دیگر این محموله وارد تبریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران قول داده‌اند اسکان دائمی زلزله‌زدگان را تا آغاز فصل سرما به اتمام برسانند، یادآور شد: این موضوع نشان‌دهنده قدرتمندی ایران در مواجهه با حوادث غیرمترقبه است.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول