اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

عید فطر روز رسیدن به قله بندگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بجنورد گفت: عید فطر روز رسیدن به قله بندگی و روز جشن پیروزی عقل بر هوای نفس است.

عید فطر روز رسیدن به قله بندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در جمع نمازگزاران اظهار کرد: عید فطر، روز پیروزی فطرت برای هوای نفس است چرا که یک ماه فطرت ما می‌گفت، بندگی کن و شما نیز به این ندای فطری پاسخ مثبت داده و عبودیت پیدا کردید و از منیت‌ها فاصله گرفتید.

وی افزود: امروز به شما ملت خداجو بشارت می‌دهم که به برکت خون شهدا و مخلصان و به همت امام (ره)، رهبری، روحانیت و مردم همیشه در صحنه، امامت و ولایت امروز به دست اهلش سپرده شده است.

یعقوبی تصریح کرد:‌ امامت امت اسلامی امروز به دست بهترین شخص بعد از امام عصر مهدی موعود (عج) افتاده است.

وی اظهار کرد: امروز ما دو نعمت بزرگ داریم که باید به سبب داشتن این دو نعمت همواره خداوند بزرگ را شاکر باشیم که این دو نعمت بزرگ ولایت و نظامی است که در رأس آن ولی امری قرار گرفته که مورد تایید امام زمان (عج) است.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: باید قدر نعمت ولایت را بدانیم و همیشه خداوند را به خاطر بخشیدن این نعمت بزرگ شکرگزار باشیم چرا که رهبر معظم انقلاب زاهد، عالم، آینده‌نگر، بصیر و ... است.

وی اظهار کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان لباس زیبای تقوا را به ما هدیه کرد، حال ما باید از این لباس زیبا تا آخر سال محافظت کرده و آن را آلوده نکنیم.

یعقوبی‌ تصریح کرد:‌ لباس تقوا بهترین لباس است، زیرا این لباس با اخلاص، گرسنگی و تشنگی بافته شده است.

وی با بیان اینکه برپایی نماز عید فطر در واقع نمایش اقتدار و شکوه امت اسلامی است، گفت: نمازهای عید فطر و قربان، در زمان حضور امام معصوم (ع) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، اما در این زمان که امام (ع) غایب هستند، مستحب است آن را با جماعت یا فرادا خواند.

به گزارش فارس، در پایان یک ماه بندگی و روزه‌داری، مردم مومن استان خراسان‌شمالی امروز با حضور در مساجد و مصلی‌ها نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

‌انتهای پیام/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول