اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

نماز عید فطر اعلام برائت نسبت به استکبار است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نماز عید فطر اعلام برائت نسبت به استکبار بوده و ایستادگی و پایمردی در برابر استکبار را به همراه دارد.

نماز عید فطر اعلام برائت نسبت به استکبار است

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر به معنای بازگشت به خویشتن و بازگشت به مقام و جایگاه اصلی هدف خلقت آفرینش انسان توسط خداوند متعال است.

وی خاطر نشان کرد: انسان در عید فطر به هدف اصلی خداوند از خلقت برمی‌گردد و به این امر توجه می‌کند که خداوند او را برای چه اموری خلق کرده است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه عید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلام است گفت: مسلمانان دارای هر مذهبی باشند، این روز را به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد خود قلمداد می‌کنند.

وی با اشاره به خطبه‌ای از امیر مؤمنان(ع) عنوان داشت: دنیا محل مسابقه و آخرت زمان دریافت اجر و پاداش مسابقه بوده و بهشت جایگاه برندگان و جهنم همچنین جایگاه بازندگان این مسابقه است.

عظیمی خاطر نشان کرد: عید فطر و ماه رمضان مانند بحث آخرت و دنیاست و عید فطر روزی است که نیکوکاران ثواب و پاداش دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است گفت: مستحب است نماز عید فطر در محوطه‌ای باز خوانده شود تا در ذهن انسان‌ها صحرای قیامت تداعی شود.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: انسان‌های مؤمن پس از پایان نماز خوشحال هستند که توانستند یک ماه بندگی خدا کنند و افرادی که نتوانستند استفاده کنند در آن روز افسوس می‌خورند.

وی عنوان داشت: زمانی که مؤمنان از نماز عید فطر به منزل برمی‌گردند گویی حسابرسی صورت گرفته و گروهی به سمت جهنم و گروهی به سمت بهشت حرکت می‌کنند.

عظیمی با بیان اینکه عید فطر روز بشارت غفران و بخشش الهی است گفت: انسان‌های متدین و اهل بهشت دست‌هایشان را در این عید دراز می‌کنند تا از عذاب و مشکلات نجات پیدا کنند.

وی یادآور شد: امام حسن(ع) در روایتی می‌فرماید ایستادن در صفوف نماز جماعت در عید فطر در حقیقت ایستادن برای گرفتن جوایز از دست خداوند است.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم پیام عید فطر را وحدت، همدلی و یکپارچگی بین مسلمانان ذکر کرد و افزود: نماز عید فطر اظهار بندگی به درگاه الهی است ایستادن در صف نماز و خواندن نماز و دعایی که در نماز خوانده می‌شود دلالت می‌کند که انسان با راز و نیاز از خداوند می‌خواهد عبادت‌های وی را به طور مطلوب قبول کند.

وی یادآور شد: نماز عید فطر اعلام برائت نسبت به استکبار بوده و ایستادگی و پایمردی در برابر استکبار را به همراه دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول