اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

حضور رهبری در مناطق زلزله‌زده نور امید را بر دل زجرکشیدگان تاباند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در میان آسیب‌دیدگان زلزله آثار شگرفی برجا گذاشت که بدیهی‌ترین آن تابیده شدن نور امید در قلب تک‌تک زجرکشیدگان این حادثه بود.

حضور رهبری در مناطق زلزله‌زده نور امید را بر دل زجرکشیدگان تاباند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان بعد از وقوع زلزله شنبه گذشته در آذربایجان‌شرقی در محل فرمانداری اهر با اعلام این خبر افزود: در سفر آقای نیکزاد علاوه بر بازدید از مناطق زلزله‌زده و عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان، آخرین راهبردهای تامین مسکن پایدار در این مناطق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد بحران استان با حضور وزیر راه و شهرسازی موضوع بهره‌مندی از امتیاز مسکن مهر برای ساکنان شهرهای اهر، هریس و ورزقان که خانه‌های آنها بر اثر زلزله غیرقابل سکونت شده است را مطرح و موافقت دولت را در این خصوص اخذ خواهیم کرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت خط اعتباری ویژه‌ای را برای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره برای بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی در نظر گرفته، افزود: روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی اولین اقدام برای ساخت مسکن پایدار در این مناطق صورت می‌گیرد و کلنگ‌زنی اولین خانه روستایی در این مناطق شروعی برای برگرداندن وضعیت مناطق زلزله‌زده به شرایط عادی خواهد بود.

وی بر نقش محوری بخشداران و دهیاران در اجرای عملیات امدادرسانی و اسکان موقت روستائیان زلزله‌زده تاکید و خاطرنشان کرد: دهیاران بازوهای اجرایی قوانین دولت در این خصوص و مسئول رعایت نظم و انضباط در ساماندهی مناطق زلزله‌زده هستند و باید امکانات و اختیارات لازم در این زمینه به آنها داده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده استان را موجب آرامش آسیب‌دیدگان این حادثه دانست و افزود: برآیند تلاش مسئولان و اعضای ستاد بحران باید آرامش مردم باشد که به فضل الهی این مقصود با حضور مقام معظم رهبری حاصل شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان استان و ابراز رضایت ایشان از کمک‌های صورت گرفته به مردم مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: سخنان معظم‌له مبنی بر اینکه امدادهای اولیه در زلزله آذربایجان بی‌نظیر بود، برای مسئولانی که چند شبانه‌روز در تلاش بودند انرژی‌بخش و آرامش‌بخش بود و خستگی را از تن آنها خارج کرد.

علیرضابیگی با قدردانی از مردم استان و نقاط مختلف کشور در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده تاکید کرد: سازمان‌هایی که مسئولیت جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی مردمی را دارند باید بر روی موضوع پوشاک و وسایل گرم‌کننده تمرکز کنند و در این خصوص به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی همچنین بر حل مشکلات بهداشتی مناطق زلزله‌زده به ویژه دفع پسماندها با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست تاکید کرد و تامین امنیت فیزیکی و روانی آسیب‌دیدگان را ضروری دانست.

علیرضابیگی همچنین از دبیرخانه ستاد بحران استان خواست تمام تجربیات حادثه زلزله در آذربایجان‌شرقی را جمع‌آوری و مستندسازی کند.

در این جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران استان و مسئولان کارگروه‌های تخصصی این ستاد نیز از اقدامات خود برای سامان بخشیدن به مناطق زلزله‌زده گزارش دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده استان را خط بطلانی بر تلاش گروه‌های تفرقه‌افکن دانست و گفت: برخی از شبکه‌های خارجی و افرادی با تفکرات جدایی‌طلبانه سعی داشتند با سوء استفاده از شرایط موجود، اختلاف و تفرقه ایجاد کنند که بیانات رهبر انقلاب و ابراز رضایت ایشان از امدادرسانی به مردم زلزله‌زده این منطقه این توطئه‌ها را ناکام گذاشت.

پرویز آژیده اظهار داشت: تاکنون هیچ مشکل امنیتی خاصی از مناطق زلزله‌زده گزارش نشده و برخی از افراد و گروه‌های تفرقه‌افکن نیز شناسایی و با آنها برخورد شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از محل اسکان شهروندان اهری در چادرهای امدادی بازدید و از نزدیک با ساکنان این چادرها در خصوص مشکلات آنها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول