اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی:

45 نفر امدادگر راهی مناطق زلزله‌زده شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: 45 نفر نیروی تخصصی اسکان اضطراری عصر امروز راهی مناطق خسارت دیده از زلزله شدند.

45 نفر امدادگر راهی مناطق زلزله‌زده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی زینالپور عصر امروز در مراسم اعزام نیروهای امدادی گفت: تیم جدید امدادی هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بنا به اعلام نیاز ستاد مرکزی هلال احمر برای امدادرسانی به مردم ورزقان راهی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی شدند.

وی افزود: همراه با این گروه امدادی 35 دستگاه چادر نماز، 250 عدد کلمن آب و چهار دستگاه وانت برای توزیع اقلام محموله اخیر ارسال شده است.

به گفته زینالپور، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان در حال حاضر اقلام اهدایی مردم را دسته‌بندی و به سبدهای کالایی مورد نیاز زلزله‌زدگان تبدیل می‌کنند که در روزهای آینده این سبدها نیز به آذربایجان‌شرقی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: مدیریت جست‌وجو و امداد و نجات در ورزقان در ساعات اولیه بحران به هلال‌احمر آذربایجان‌غربی سپرده شد و این مجموعه با بهره‌گیری از توان تیم‌های تخصصی خود و استان‌های قزوین و همدان، امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ورزقان و 105 روستای این شهرستان را در عالی‌ترین سطح انجام داد.

زینالپور ادامه داد: جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در پنج روز استقرار در ورزقان 6 هزار و 532 دستگاه چادر، 4 هزار و 320 تخته پتو، 44 هزار و 650 بسته غذایی و به اندازه اشباع آب معدنی در بین زلزله‌زدگان توزیع کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی یادآور شد: در مدت امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ورزقان هشت دستگاه آمبولانس، 45 دستگاه کامیون، 14 دستگاه وانت، چهار دستگاه مینی‌بوس و دو دستگاه اتوبوس تجهیزات تیم‌های استان را شامل می‌شد.

زمین‌لرزه شنبه 21 مرداد ماه به قدرت 6.2 در مقیاس ریشتر آذربایجان‌شرقی را لرزاند و خسارت‌های سنگین جانی و مالی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول