اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

حیات اجتماعی باعث آبادانی یک منطقه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: چنانچه استانی یا منطقه‌ای از حیات اجتماعی برخوردار باشد، آن استان یا منطقه آباد است.

حیات اجتماعی باعث آبادانی یک منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری که با حضور مسئولان استان و شهرستان زابل و سران طوایف و ریش سفیدان در فرمانداری زابل برگزار شد اظهار داشت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، فرارسیدن عید فطر را به همه مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و امیدواریم از فیوضات معنوی این ماه عزیز بهره کافی را برده باشیم.

وی افزود: منطقه سیستان در هشت سال جنگ تحمیلی، 2 هزار و 500 شهید تقدیم این انقلاب و نظام کرده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: منظور از حیات علمی، منطق دین است، حیات علمی یک بعدی نیست بلکه چند بعدی است.

سلیمانی اضافه کرد: معنای دوم، مصداق حیات اجتماعی است و هر کشوری که حیات اجتماعی داشته باشد آن کشور آباد است و هر استان و هر منطقه‌ای که از حیات اجتماعی برخوردار باشد آن جا نیز آباد است.

وی بیان داشت: یک اجتماع باعث یک انقلاب شد و این انقلاب با حضور صددرصدی مردم شکل گرفت و این نمونه بارزی از حیات اجتماعی است.

امام جمعه زاهدان به تشکیل مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجمع هشت عضو نماینده دارد که دبیری آن را خانم عالی نماینده مردم سیستان بر عهده دارد.

سلیمانی افزود: دعواهای فکری برای جلسات کوچک به درد نمی‌خورد بلکه دعوای فکری برای توسعه و آبادانی منطقه خوب است.

وی تصریح کرد: اگر بنا بر این است که سیستان تاریخ را با خود بکشد باید وحدت داشته باشد که این وحدت در روز قدس نشان داده شد که چگونه شیعه و سنی در کنار هم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشتند و این راهپیمایی در روز قدس یعنی یک حیات اجتماعی.

نماینده مردم سیستان در نهمین مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه گفت: مردم سیستان با حضور خود در روز قدس بار دیگر حماسه‌ای جاوید خلق کردند و برگ زرینی از تاریخ را به نام خود ثبت نمودند.

حلیمه عالی افزود: پیشاپیش روز پزشک را به همه زحمت کشان این عرصه تبریک عرض می‌کنیم ما تصمیم داریم سیستانی را بسازیم به طوری که در خور شأن آن باشد چرا که قدمت سیستان، قدمت ایران است.

وی بیان داشت: سیستان قطب کشاورزی ایران است چرا در حال حاضر کشاورزان ما باید بی‌کار باشند. ما طبق پیگیری که از وزرا داشته‌ایم باید مشکل کمبود آب کشاورزی را هرچه زودتر رفع کنیم.

عالی گفت: در طرح آبرسانی، آب وارد انهار می‌شود با توجه به اینکه فصل کشت نیست لذا باید طرح آبرسانی قطره‌ای را به زمین‌های کشاورزی برد که با پیگیری‌های انجام شده در تمام مناطق این طرح همه‌گیر خواهد شد و کشاورزان می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی به تسریع در انجام کارهای نیمه تمام و در حال اجرا اشاره کرد و گفت: احداث بزرگراه زاهدان ـ‌ زابل، طرح آبرسانی به منطقه سیستان، احداث استخر و سالن چند منظوره برای جانبازان و آزادگان، طرح گاز رسانی، اختصاص جایگاه سی‌ان‌جی از محل اعتبارات دولتی باید هرچه سریع‌تر انجام شوند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول