اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

وحدت زمینه‌ساز توسعه سیستان ‌و بلوچستان است

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: ایجاد امنیت پایدار در سیستان‌وبلوچستان به وسیله وحدت بیش از پیش مردم شیعه و سنی محقق می‌شود.

وحدت زمینه‌ساز توسعه سیستان ‌و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان مصطفی محمدنجار در مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان ‌و بلوچستان اظهار داشت: دشمن با ایجاد تفرقه و اختلاف میان دو مذهب شیعه و سنی در این منطقه تلاش می‌کند به اهداف شوم خود که براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، برسد.

وی افزود: در شرایط فعلی باید تمام مردم، مسئولان و علما هوشیاری و بصیرت خود را بیش از پیش افزایش دهند تا دشمن میان آنها نفوذ نکند.

وزیر کشور بیان کرد: دشمن با ربایش مهندسان ایرانی و با ترور دانشمندان و اساتید کشور اوج خفت و خواری خود را به دنیا ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه حرکات تروریستی دشمن مهر تأییدی بر قدرتمندی ایران اسلامی است، گفت: علما و روحانیون نقش ویژه‌ای در ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به توطئه‌ها و اهداف دشمن دارند.

محمدنجار اضافه کرد: امروز تحریم‌ها علیه ایران سبب شده است دانشمندان و اساتید و دانشجویان ایرانی کمر همت بسته و برای خودکفایی ملت گام‌های بلندی بردارند که پرتاب ماهواره به فضا و بسیاری از پیشرفت‌ها در بخش صنعت، کشاورزی، هسته‌ای و فضایی مثمرثمر بودن فعالیت‌ها را نشان می‌دهد.

وزیر کشور تصریح کرد:‌ ایران اسلامی امروز در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور به پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف دست یافته‌ و تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده است.

وی ادامه داد: ایران با شتاب بر روی ریل توسعه در حرکت است و مشکلات و نیازهای ملت خود را با برنامه‌ریزی دقیق و تفکر اندیشمندانه برطرف خواهد کرد.

محمدنجار افزود: دشمن از موقعیت مرزی سیستان‌وبلوچستان برای اجرایی‌کردن اهداف شوم خود استفاده می‌کند که امیدواریم مردم شیعه و سنی این منطقه با رصد توطئه‌های دشمن همچنان آنان را ناکام بگذارند.

وی گفت: رئیس جمهور و هیئت دولت سه سفر استانی به این منطقه داشتند که 690 مصوبه برای استان در پی داشته و تاکنون 362 مصوبه در راستای توسعه منطقه به طور کامل اجرایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر کشور در ادامه توجه به رشد شاخصه‌های فرهنگی، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، توسعه زیربناها در روستاها، برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، رعایت شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران و ایجاد احساس امنیت در استان را از جمله مواردی عنوان کرد که استان جدید سیستان‌ و بلوچستان باید همواره آنها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

در ادامه این جلسه حاتم ناروئی به عنوان استاندار جدید سیستان‌ و بلوچستان معرفی و از تلاش‌های علی‌محمد آزاد استاندار سابق این استان قدردانی شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول