اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول زاهدان امروز:

توسعه سیستان‌وبلوچستان به همکاری و همفکری بیشتر نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول هفته‌نامه زاهدان امروز گفت: توسعه، پیشرفت و آبادانی استان سیستان‌وبلوچستان امروز نیاز بیشتری به همکاری و همفکری کارشناسان مسائل استان، نخبگان و غیره دارد.

توسعه سیستان‌وبلوچستان به همکاری و همفکری بیشتر نیاز دارد

ابوالحسن میری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: تغییر مدیریت عالی استان سیستان‌وبلوچستان پس از حدود یک سال گمانه‌زنی و کش و قوس‌های فراوانی که از آبان ماه سال گذشته و همزمان با روز عرفه در هیئت دولت کلید خورده بود در سال پایانی عمر دولت دهم رنگ واقعیت به خود گرفت و استاندار جدید معرفی شد.

وی افزود:  پاستورنشینان بار دیگر با غافلگیری مردم استان مثل خیلی از انتصاباتی که در دولت انجام می‌شود حاتم نارویی را به دیار مردمان ولایتمدار و صبور سیستان‌وبلوچستان و تنگه احد ایران اسلامی روانه کردند، سرزمینی که عشق به انقلاب و نظام در آن موج می‌زند.

مدیرمسئول هفته‌نامه زاهدان امروز ادامه داد: هر چند تغییر استانداران آن هم در سال آخر عمر دولت، امری نامطلوب است و شائبه‌هایی را به دنبال دارد و ناخرسندی بسیاری از فعالان سیاسی و حتی مسئولان نظام را هم در پی داشته ولی با توجه به بی‌انگیزگی و عدم موفقیت استاندار سابق در مدیریت استان به ویژه در حوزه عمرانی و به سرانجام نرسیدن بسیاری از مصوبات سه سفر هیئت دولت به استانٰ، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود و قابل تقدیر است.

میری بیان داشت: انتصاب استاندار جدید برای استان بدون مشورت با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شده است اما بهتر بود که حداقل در مسائل مهمی از قبیل انتصاب استاندار جدید، برای مدیریت استان ویژه و استراتژیک سیستان‌وبلوچستان نظر نمایندگان، نخبگان و کارشناسان مسائل استان نیز در بررسی‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی گفت: رزمنده هشت سال دفاع مقدس، برادر دو شهید، فعالیت‌های انقلابی در استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی با مقام معظم رهبری در همان ایام و مسئولیت‌ها و فعالیت‌های استاندار جدید در سطوح مختلف مدیریتی کشور، کارنامه‌ای قابل تحسین برای وی رقم زده است اما مدیریت در این استان ویژه و پهناور با حضور اقوام و مذاهب مختلف و مرز گسترده، ظرافت‌های خاص مدیریتی را می‌طلبد که همواره مدیریت استان علاوه بر فرصت خدمت با چالش‌هایی نیز همراه بوده است.

مدیرمسئول زاهدان امروز ابراز امیدواری کرد که استاندار جدید با مطالعه و به کارگیری تمامی ظرفیت‌های استان بتواند در عمر کوتاه باقی مانده از دولت دهم، اقدامات مؤثر و قابل توجهی در پیشرفت و توسعه این استان انجام دهد.

میری بیان کرد: تأکید استاندار جدید در مصاحبه با رسانه‌ها و همچنین سخنان وی در مراسم معارفه‌اش در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان بر استفاده از تمامی ظرفیت نیروها و علاقمندان به توسعه و آبادانی استان اعم از شیعه و سنی و اقوام مختلف امری مطلوب و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: خوب است تمامی دلسوزان و علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی وی را تا مادامی که در مسیر اهداف نظام و انقلاب اسلامی حرکت می‌کند حمایت و پشتیبانی کنند و نباید فضا را برای جولان دادن فرصت‌طلبان و نفوذی‌ها خالی کرد که خدای ناکرده مشکلاتی را برای نظام، کشور و منطقه به وجود آورند و روند توسعه و آبادانی استان را کندتر کنند.

مدیرمسئول زاهدان امروز تصریح کرد: نکته‌ای که بیشتر سبب شده تا این مطالب گفته شود، هشداری از سر خیرخواهی نسبت به حضور برخی نفوذی‌ها و عناصر معلوم الحالی، البته بسیار محدود است که متاسفانه بعضاً دارای سوابقی سیاه و مشکوک همچون همراهی با فتنه و وابستگی به برخی جریانات انحرافی در استان هستند که خود را در طیف نزدیکان، مشاوران و استقبال‌کنندگان استاندار جدید جا داده‌اند که امید می‌رود با تدبیر استاندار فرصت میدان‌داری از آنها گرفته شود و بیش از این موجب آزردگی خاطر دلسوزان نظام و انقلاب در استان نشوند.

میرخطاب به استاندار جدید گفت: برادر گرامی، جنابعالی مفتخر به همراهی با مقام معظم رهبری در دوران تبعید در استان هستید و این افتخار بزرگی است که حتی در مراسم معارفه خود نیز به نزدیکی با معظم‌له و سربازی ولایت و دیدارتان قبل از ورود به استان نیز اشاره کردید متأسفانه بیان و اذعان به این مطلب از سوی شما و برخی اطرافیانتان در محافل عمومی که امیدواریم سهواً صورت گرفته باشد این گونه تداعی می‌شود که منتسب به رهبری عزیز و با نظر ایشان به استان آمده‌اید و این جای تأمل دارد.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کنید فراز و نشیب‌های مدیریتی و ضعف‌هایی است که هر مدیری چه در سطوح بالا و چه در سطوح میانی و پایینی ممکن است دچار آن شود و خدای نکرده عدم موفقیت شما در استان به پای نظام و ولایت نوشته شود هرچند مردم بصیر و آگاه هیچ وقت عملکرد مدیران را به حساب نظام نمی‌گذارند بهتر از من واقف هستید که سربازی ولایت، فدا کردن خود برای ولایت است نه هزینه کردن ولایت برای چند صباح مدیریت خود.

مدیر مسئول زاهدان امروز افزود: ضمن تبریک انتصاب حاتم نارویی به عنوان استاندار سیستان‌وبلوچستان، استقبالی را که اقوام مختلف استان از انتصاب وی داشتند را به فال نیک گرفته و آرزوی موفقیت داریم و قلم و اندیشه خود را در کنار و همراه وی برای پیشرفت و آبادانی استان همچون گذشته به کار می‌گیریم و از هیچ کمک و همفکری در زمینه مسائل مختلف نسبت به وی دریغ نمی‌ورزیم.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول