اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

استخراج سالانه 8.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه افزون بر 8 میلیون و 500 هزار تن انواع مختلف مواد معدنی از سطح معادن این استان استخراج می‌شود.

استخراج سالانه 8.5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 138 معدن در سطح این استان فعال است که سالانه 8 میلیون و 500 هزار تن انواع مواد معدنی از سطح این معادن استخراج می‌شود.

وی با اشاره به رتبه چهاردهم چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید انواع مواد معدنی در کشور، گفت: با توجه به رتبه‌بندی میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در سطح معادن این استان و به‌ تبع آن فرصت‌های اشتغال ایجاد شده، این استان رتبه بیست و یکم را به خود اختصاص داده است.

کرمی از رشد 34 درصدی استخراج انواع مواد معدنی از سطح معادن این استان خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست امسال افزون بر 2 میلیون و 100 هزار تن انواع مواد معدنی از سطح معادن این استان استخراج شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 34 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت حمایت از تولید ملی و سرمایه‌گذاران داخلی، گفت: صدور پروانه تجهیزات و بهره‌برداری از معادن، ایجاد هزار و 252 فرصت شغلی در سطح معادن استان، تولید و استخراج 8 میلیون و 500 هزار تن انواع مواد معدنی از جمله گام‌های برداشته شده در راستای این هدف است.

وی میزان ذخایر کشف شده از سطح معادن این استان را در سه ماهه نخست امسال 55 میلیون و 100 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: افزایش اشتغال بخشی و رسیدن به فرصت اشتغال‌زایی هزار و 330 نفر از دیگر گام‌های اجرایی در این مسیر محسوب می‌شود.

کرمی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های عمرانی این سازمان در سال‌جاری، گفت: پیگیری و اجرای طرح اکتشافات ماهواره‌ای 3 هزار و 300 کیلومتر مربع از شمال استان و پیگیری و تکمیل طرح‌های در دست اقدام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این استان از دیگر این اقدامات به‌شمار می‎رود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول