اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر بندرعباس:

غذاهای سنتی در اولویت تغذیه خانواده‌ها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر بندرعباس گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که غذاهای سنتی در اولویت تغذیه خانواده‌ها قرار گیرد.

غذاهای سنتی در اولویت تغذیه خانواده‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی گودرزی جمعه شب در حاشیه برگزاری جشنواره سفره‌های آسمانی در این شهر اظهار داشت: جشنواره سفره‌های آسمانی در چهار بخش شیرینی‌ها، غذاها و پیش غذاهای سنتی ایرانی و سفره آرایی با در نظر گرفتن بومی و سنتی بودن غذاها با ارائه بیش از 60 نوع غذای سنتی سفره‌های افطاری مردم هرمزگان توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد.

وی با اینکه امسال سومین سال برگزاری این جشنواره است، افزود: برای بردن بیشترین بهره از ماه مبارک رمضان این جشنواره در قالب مسابقه سفره‌های افطاری برگزار شد تا فرصت خوبی برای کدبانوگری زنان ایرانی باشد.

مدیر‌عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس یادآور شد: در حالی که امروزه زندگی به سمت مدرن شدن پیش می‌رود برگزاری چنین مراسمی باعث یادآوری و حفظ سنت‌های حسنه بومی می‌شود و مردم نیز نشان داده‌اند که در کنار زندگی ماشینی به حفظ آداب و رسوم و سنت‌های خود علاقه‌مند هستند.

وی با اشاره به نحوه داوری مسابقات خاطر‌نشان کرد: برای مطمئن شدن بانوان شرکت کننده از بی‌طرف بودن داوران، در این جشنواره هر کدام از میزها کد‌گذاری شده و بدون اینکه نام شرکت کنندگان مشخص باشد داوری انجام شد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه، تشویق خانواده‌ها به ساده زیستی از دیگر اهداف مهم برگزاری مسابقه سفره‌های آسمانی بود، تصریح کرد: سادگی، اسلامی و بومی بودن در کنار زیبایی، طعم و مزه خوب و ارزش غذایی مناسب، از مولفه‌های مهم برای امتیازدهی به سفره‌آرایی بود.

وی ادامه داد: مشارکت بالای بانوان در این مسابقه نشان داد که مردم نیز از برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کنند و ما نیز باید برنامه‌های بیشتری برای ارتقای هنر زن ایرانی داشته باشیم.

عضو شورای شهر بندرعباس نیز که در محل برگزاری مسابقه حاضر شده بود، در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی شیوه مناسبی برای حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های بومی هرمزگان است، اما چنین جشنواره‌هایی نباید محدود به یک سال باشد و در سال‌های آینده و مناسبت‌های مختلف ادامه داشته باشد.

به گفته راحله مولایی، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که غذاهای سنتی در اولویت باشد و مراکزی ایجاد شود که مردم در آن آموزش ببینند تا در آینده افراد بیشتری در این‌گونه مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/ز20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول