اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

آرمان امام در جهانی‏سازی قدس اثرگذار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه امسال آرزوهای امام راحل یک به یک محقق شده است، گفت: آرمان امام راحل در جهانی‏سازی جریان قدس در مقابل تبلیغات سوء دشمنان اثرگذار شد.

آرمان امام در جهانی‏سازی قدس اثرگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: امروز جهان به وضوح راستی و درستی آرمان‏های امام عظیم‏الشأن (ره) را مشاهده می‏کند.

وی ادامه داد: با توجه به مواضع جمهوری اسلامی ایران برگرفته از مکتب امام راحل در قبال سرزمین‏های اشغالی و روز قدس باید امسال را سال تحقق آرمان‏های بنیانگذار جمهوری اسلامی بدانیم.

علاءالدینی با اشاره به سخنان نویسنده عرب درباره امام راحل خاطرنشان کرد: از نویسنده دنیای عرب در خصوص امام راحل نقل است که "امام مردی است که از سال هفتم میلادی (صدر اسلام) آمد تا در قرن بیستم جای بگیرد، او مردی است که چکیده عدالت مظلوم بشری است".

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: شهید دکتر فتحی شقاقی از رهبران جریان مقاومت حماس نیز در پاره‏ای از سخنان خود درباره امام (ره) گفته است که "هیچ شخصی به اندازه امام نتوانست ملت فلسطین را به هیجان آورد و امید را در دل آنها زنده کند".

* تحقق یک به یک آرزوهای امام (ره)

خطیب جمعه دماوند با اشاره‏ای کوتاه به آرمان‏های امام راحل را تحقق یک به یک آنها درخصوص قدس و مسئله سرزمین‏های اشغالی سخن به میان آورد.

وی تصریح کرد: نخستین توطئه‏ای که استکباری جهان به دستور جرثومه فساد منطقه، رژیم اشغالگر قدس در پی اجرای آن بودند، حذف نام فلسطین از نقشه‏های جغرافیایی جهان بود.

علاءالدینی اضافه کرد: این دسیسه بزرگ از سوی کشورهای غربی وابسته به جهان سلطه و البته دلارهای نفتی برخی مزدوران منطقه‏ای آنها جامه عمل پوشانده شد.

خطیب جمعه دماوند افزود: اما امام راحل (ره) نام فلسطین را نه تنها در سرزمین‏های اشغالی و کشورهای مسلمان بلکه در همه نقاط جهان احیا کرد و راه‏اندازی نمایشگاهی از تابلوهای مرتبط با نام، پیشینه و سرگذشت فلسطین در قلب نظام سرمایه‏داری توسط جوانی آمریکایی در ایستگاه مترو مویدی بر تحقق این آرمان امام راحل است.

به گفته وی حذف نام اسلام از جریان مقاومت مردم فلسطین و جایگزینی واژه عربی در کنار مبارزات آنها دیگر هدف استکبار و صهیونیسم بود.

علاءالدینی تصریح کرد: اما این دسیسه نیز راهی جز شکست در مقابل خود نمی‏دید زیرا بار دیگر بنیانگذار جمهوری اسلامی با بیانات گران‏سنگ و روشن‏گرایانه خویش وارد عرصه شدند و نقشه‏های آنها را نقش بر آب کردند.

* توطئه ایران‏هراسی و اسلام‏هراسی غربی خنثی شد

خطیب جمعه دماوند اضافه کرد: موضوع مطروحه از سوی امام راحل درباره لزوم صدور انقلاب اسلامی از ایران به سایر نقاط جهان نیز با توطئه ایران‏هراسی و اسلام‏هراسی غربی مواجه شد.

وی افزود: اما با وجود این تبلیغات دروغین اردوگاه غرب برای نمایش چهره‏ای زشت و خشن از اسلام و ایران، شاهد تحقق دیگر آرمان آن مرد بزرگ در منطقه خاورمیانه، شاخ آفریقا و حتی قلب نظام سرمایه‏داری در قالب جریان بیداری اسلامی هستیم.

علاءالدینی گفت: حذف همه دیکتاتورهای جهان و آزادی مردم از چنگال ستمگران را می‏توان به عنوان دیگر آرمان امام راحل برشمرد.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: حال در جریان بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران شاهد گسیل یک به یک دیکتاتورهای خودکامه و ابزار دست استکبار به زباله‏دانی تاریخ هستیم.

وی اضافه کرد: اسلام ناب محمدی (ص) و دوری از افراط القاعده‏ای و طالبانی و تفریط لیبرالیسم ترکیه‏ای آرمانی از آرزوهای امام راحل بود که امروز در قالب مطالبات مردمان کشورهای اسلامی منطقه نظیر مصر، لیبی، تونس، یمن، بحرین و ... دیده می‏شود.

علاءالدینی، حذف غده‏ای سرطانی به نام رژیم صهیونیستی را دیگر آرمان ایشان خواند که ان‏شاءالله در آینده‏ای نزدیک محقق می‏شود.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول