اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدس، نماد مظلومیت جهان اسلام

فریادهای "مرگ بر اسرائیل" در آسمان سمنان پیچید

خبرگزاری فارس: هزاران تن از مردم روزه‏‌دار استان سمنان امروز با فریادهای "مرگ بر اسرائیل" نفرت خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

فریادهای "مرگ بر اسرائیل" در آسمان سمنان پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مردم شهرها و روستاهای مختلف استان سمنان همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در حالی که گرمای هوا در این استان از توان هر موجودی می‏‌کاهد، به خیابان‏‌ها آمدند و با زبانی روزه‏‌دار فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

مردم شهرها و روستاهای مختلف استان سمنان در راهپیمایی ضداستکباری روز قدس، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه خود را از قیام ملت فلسطین و بیداری اسلامی تا رسیدن به پیروزی نهایی اعلام کردند.

در این آیین عبادی و سیاسی دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجیان، نظامیان و قشرهای مختلف مردم حضور دارند و جمعیت هم‏‌اکنون در سمنان، از میدان امام رضا(ع) به سمت مصلای نماز جمعه در حرکت است.

راهپیمایان در این مراسم با سر دادن شعارهایی نظیر الله‌اکبر، ما اهل کوفه نیستیم علی‌ تنها بماند، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ...، نابودی هرچه سریع‌تر استکبار جهانی و سرکرده اصلی آن یعنی رژیم جنایتکار صهیونیستی را در جهان خواستار شدند و بر ادامه راه شهدای آزادی فلسطین تاکید کردند.

به گزارش فارس، قدس قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج کرد و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

این توطئه از همان نخستین سال‌های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی نظامی چهره خود را نشان داد.

ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسئله آزاد‌سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه‌ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) در نخستین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر کردند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول