اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت کشت و صنعت مغان:

الگوی جدید کشت ذرت سیلویی 30 درصد بهره‌وری را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با به کارگیری الگوها و شیوه‌های جدید کشت ذرت سیلویی راندمان و میزان بهره‌وری 30 درصد افزایش می‌یابد.

الگوی جدید کشت ذرت سیلویی 30 درصد بهره‌وری را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر عباداللهی عصر امروز در نشست با کارشناسان امور زراعت کشت و صنعت مغان در پارس‌آباد اظهار داشت: این بنگاه اقتصادی و تولیدی در کشت ذرت بذری و سیلویی یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود به طوری که با انجام تحقیقات جدید و تغییر الگوی کشت موفق شدیم هم کیفیت و هم میزان تولید را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد:‌ تنها با انجام برخی از تغییرات جزیی در واحدهای کارنده و نیز تعویض و مجهز کردن دستگاه‌ها به پلت‌فرم بشقابی می‌توان میزان تولید را افزایش داد.

عباداللهی خاطر نشان کرد: برای اولین بار واحد تحقیقات مجتمع زراعت در این شرکت با انجام آزمایشات و تحقیقات مقایسه‌ای با استفاده از روش‌های جدید اقدام به کشت ذرت سیلویی کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در این شیوه جدید که محصول در حدود 160 هکتار و در ردیف‌های 50 سانتی کاشت شده است شاهد به کارگیری الگویی هستیم تا میزان تولید افزایش یافته و به تبع آن بهره‌وری نیز ارتقا یابد.

وی در ادامه بیان کرد: با گسترش و فراگیر شدن روش جدید انتظار می‌رود کشت ذرت سیلویی در اراضی بخش خصوصی توسعه یافته و یک تحولی را در افزایش میزان درآمد اهالی شاهد باشیم.

به گزارش فارس، مدیر امور زراعت کشت و صنعت مغان ادامه داد: با جایگزین کردن این الگو بستر رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشت و صنعت فراهم شده و به راحتی قادر می‌باشیم در یک روند مثبت حرکت سازنده‌ای را مشاهده کنیم.

عباداللهی با اعلام این‌که کشت و صنعت مغان از اراضی وسیع و حدود دو هزار و 600 هکتار باغات بهره‌مند است، یادآور شد: این بنگاه اقتصادی دارای کارخانه‌های متعدد قند، لبنیات، فرآوری میوه و همچنین تولیدات متنوع بخش زراعی است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول